23 July 2009, 14:32
Marc1970 schreef:Goed idee om het kleiner te houden. Ik zou haast zeggen: hou het nog kleiner, zeg maar 20 cm rondom het ophangpunt vd draagarm. De structuur is voor de rest prima neem ik aan, alleen onder de achterbank is het aan het rotten gegaan door waterlekkage uit de wielkast (het is toch maar aan ÃÂÃÂn kant?).
Zaag van de donor de de 'achterbankplaat' er rondom helemaal af zodat je goed zicht hebt, en dan het stuk wat je nodig hebt. Bij de Zwarte Flirt hetzelfde maar dan 2 cm kleiner rondom.
Waarschijnlijk ontkom je niet aan een heleboel stomp lassen, al die ingewikkelde hoeken en bochten laten zich slecht dubbelen. En door stomp lassen verschuift er niks in de opbouw en symmetrie van het gebeuren, alles komt precies op de goede plek terecht.
De oude bodem was al eerder zeer grof gerepareerd, bovendien waren de gebruikte stukken niet schoongemaakt en werd gewoon over roest heen gelast. Daarna was alles weggewerkt onder een dikke laag tectyl.
De problemen waren niet vanuit de wielkast ontstaan(Edit, dus wel!), maar vanuit een lekke rubber van het raam en het aangetaste gebied beslaat ongeveer de helft van de linker verstevigingsbalk, dus van de bevestiging aan de achterbankkist tot ver voorbij het achterwiel.
Maar de andere kant was, vergeleken met de vrijwel nieuw uitziende donor, ook redelijk sloopwaardig.
Omdat ik ook de gastank, die door de bodem van de achterbak zit, naar voren waar nu de benzinetank zit, wil verplaatsen en de drempel van de achterklep ook al aardig voos is, hebben we langs de buitenranden van de wielsteunbalken alles uit de donor gezaagd en geslepen.
Langs die rand is dat met een slijptol niet te doen en heeft Peter de reciprokezaag gebruikt.
In 2,5 uur was het stuk eruit en was de donor zijn achteras, wielen en verband kwijt.
Volgende week beginnen we met hetzelfde stuk uit de Zwarte Flirt te halen en dan zal ik ook proberen mijn fototoestel niet thuis te laten liggen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.

