31 July 2009, 08:18
Ik heb de Volvo na een jaar weer uit de stalling gehaald. Vanzelfsprekend was de accu leeggelopen, maar na wisselen van accu was het starten en lopen. Meteen ben ik aan de slag gegaan met verdere verbeteren. Het verhelpen van het schommelende stationair toerental + ophanging hebben nu prioriteit. Eerst heb ik andere veerpoten geplaatst, met een remschijf die je eraf kan schuiven.
Met het loshalen van de stuurstangkogels heb ik de rubbers beschadigd, dus deze heb ik ook aan beide kanten vernieuwd. Vervolgens heb ik meteen de uitlaat vervangen. Ik heb de uitlaat van de B280 onder de auto gelegd. Deze zit ook onder de vier cilinder ET en FT. Moest uit Zweden komen en daarom via de dealer besteld. Toch bleek de uitlaat niet helemaal te passen. De middenpijp moest worden doorgezaagd om de boel goed laten aansluiten.
Op mijn verlanglijstje stond al heel lang de IPD stabilisatorset. Deze heb ik van de week gekocht bij European Tuning. Ik ga deze vandaag monteren, evenals nieuwe schokbrekers achter. Nieuwe remschijven + blokken voor is inmiddels ook gedaan.
![[Afbeelding: P1010011-1.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010011-1.jpg)
De lijst van verbeterpunten groeit dus gestaag, net zoals de kosten:
53. Andere veerpoten.
54. Nieuwe stuurstangkogels.
55. Nieuwe uitlaat.
56. Nieuwe remschijven + blokken voorzijde.
57. IPD stabilisatorset.
59. Nieuwe schokbrekers achter.
60. Nieuwe pakking inlaatspruitstuk.
Voor het schommelende stationair toerental wil de ecu + LMM gaan vervangen. Ik ben ook nog een donorauto aan het overwegen om al het plaatwerk in ÃÂÃÂn keer over te zetten, maar twijfel nog over de rompslomp die het met zich meebrengt om de auto weer van mijn naam af te krijgen, dus te verkopen.
Met het loshalen van de stuurstangkogels heb ik de rubbers beschadigd, dus deze heb ik ook aan beide kanten vernieuwd. Vervolgens heb ik meteen de uitlaat vervangen. Ik heb de uitlaat van de B280 onder de auto gelegd. Deze zit ook onder de vier cilinder ET en FT. Moest uit Zweden komen en daarom via de dealer besteld. Toch bleek de uitlaat niet helemaal te passen. De middenpijp moest worden doorgezaagd om de boel goed laten aansluiten.
Op mijn verlanglijstje stond al heel lang de IPD stabilisatorset. Deze heb ik van de week gekocht bij European Tuning. Ik ga deze vandaag monteren, evenals nieuwe schokbrekers achter. Nieuwe remschijven + blokken voor is inmiddels ook gedaan.
![[Afbeelding: P1010011-1.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010011-1.jpg)
De lijst van verbeterpunten groeit dus gestaag, net zoals de kosten:
53. Andere veerpoten.
54. Nieuwe stuurstangkogels.
55. Nieuwe uitlaat.
56. Nieuwe remschijven + blokken voorzijde.
57. IPD stabilisatorset.
59. Nieuwe schokbrekers achter.
60. Nieuwe pakking inlaatspruitstuk.
Voor het schommelende stationair toerental wil de ecu + LMM gaan vervangen. Ik ben ook nog een donorauto aan het overwegen om al het plaatwerk in ÃÂÃÂn keer over te zetten, maar twijfel nog over de rompslomp die het met zich meebrengt om de auto weer van mijn naam af te krijgen, dus te verkopen.
Volvo 740 tic '84.

