5 August 2009, 10:46
Even een kleine update.
Gisteren eerst eens wat plaats gemaakt om met de werken te kunnen starten. De opslag stond eivol en kon ik geen kan meer uit.
De oudijzerhandelaar even gebeld en een beetje plaats gemaakt.
De 740 voor afbraak heb ik alle bruikbare spullen uitgehaald en is mee met het oud ijzer. En ook de GLT is helemaal leeg gehaald op de motor na.
Even voor het gemak een twaalfcilinder van de 740 gemaakt. Nooit geweten dat er twee motor blokken in de koffer van een sedan pasten. Zelfs met dat gewicht erin rolde hij nog vlot buiten. Zo was alles in een keer op de vrachtwagen. En ook een ideale manier om te kijken hoe je wagen zou staan met verlaagde vering. :p
![[Afbeelding: P1000721.jpg]](http://h.imagehost.org/t/0098/P1000721.jpg)
De 240 GLT staat nu klaar om een 4 uren rally mee te rijden. Hij is helemaal leeggehaald en ik heb er het goede plaatwerk afgehaald en vervangen door plaatwerk met deuken en bulten. Zo zit er nu een witte deur in, twee bruine, een bruine koffer en een blauwe motorkap. Net een lappenkat. Nu nog even een zetel van een 740 inzetten (die van de 240 was helemaal krom) en we kunnen vertrekken. Zo heeft de auto nog een waardig einde. Ook al vind ik het zelf zonde. Je kan ze nu eenmaal niet allemaal redden.
![[Afbeelding: P1000724.jpg]](http://h.imagehost.org/t/0769/P1000724.jpg)
Vandaag heb ik dus de plek om te werken en gaat de TD over de put om een nieuwe koppeling te steken en het overdrive probleem te proberen oplossen. Later dus meer.
Groeten uit Belgie
Gisteren eerst eens wat plaats gemaakt om met de werken te kunnen starten. De opslag stond eivol en kon ik geen kan meer uit.
De oudijzerhandelaar even gebeld en een beetje plaats gemaakt.
De 740 voor afbraak heb ik alle bruikbare spullen uitgehaald en is mee met het oud ijzer. En ook de GLT is helemaal leeg gehaald op de motor na.
Even voor het gemak een twaalfcilinder van de 740 gemaakt. Nooit geweten dat er twee motor blokken in de koffer van een sedan pasten. Zelfs met dat gewicht erin rolde hij nog vlot buiten. Zo was alles in een keer op de vrachtwagen. En ook een ideale manier om te kijken hoe je wagen zou staan met verlaagde vering. :p
![[Afbeelding: P1000721.jpg]](http://h.imagehost.org/t/0098/P1000721.jpg)
De 240 GLT staat nu klaar om een 4 uren rally mee te rijden. Hij is helemaal leeggehaald en ik heb er het goede plaatwerk afgehaald en vervangen door plaatwerk met deuken en bulten. Zo zit er nu een witte deur in, twee bruine, een bruine koffer en een blauwe motorkap. Net een lappenkat. Nu nog even een zetel van een 740 inzetten (die van de 240 was helemaal krom) en we kunnen vertrekken. Zo heeft de auto nog een waardig einde. Ook al vind ik het zelf zonde. Je kan ze nu eenmaal niet allemaal redden.
![[Afbeelding: P1000724.jpg]](http://h.imagehost.org/t/0769/P1000724.jpg)
Vandaag heb ik dus de plek om te werken en gaat de TD over de put om een nieuwe koppeling te steken en het overdrive probleem te proberen oplossen. Later dus meer.
Groeten uit Belgie
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

