8 August 2009, 00:27
Nogmaals een update.
Vandaag is de koppeling van de TD vervangen. Een splinternieuwe Sachs koppeling met drukgroep en toplager. Ging prima enkel bij het terugzetten van de bak een beetje moeite gehad en even met drie man wat moeten heffen en draaien. De bak schakelt nu lekker tot in vierde. En ook de overdrive is weer tip top. Bleek de overdrive sensor op de bak te zijn te zijn die het niet goed deed. Sensor vervangen alle draden doorgemeten en voorzien van nieuwe contactjes. De wagen rijd nu weer prima en trekt vlot naar de 160.
De foto's zijn een beetje in het water gevallen aangezien het zo een vettige bedoening was. Men handen zagen na 5 minuten al potzwart van de olie en viezigheid. Wou men camera niet echt opofferen voor een paar onduidelijke foto's waar niemand wat aan had.
Morgen even een tripje naar Almere om een rolhoes op te halen voor de 240. Kan ik de koppeling van de 740 al eens goed inrijden.
Groeten uit Belgie.
Vandaag is de koppeling van de TD vervangen. Een splinternieuwe Sachs koppeling met drukgroep en toplager. Ging prima enkel bij het terugzetten van de bak een beetje moeite gehad en even met drie man wat moeten heffen en draaien. De bak schakelt nu lekker tot in vierde. En ook de overdrive is weer tip top. Bleek de overdrive sensor op de bak te zijn te zijn die het niet goed deed. Sensor vervangen alle draden doorgemeten en voorzien van nieuwe contactjes. De wagen rijd nu weer prima en trekt vlot naar de 160.
De foto's zijn een beetje in het water gevallen aangezien het zo een vettige bedoening was. Men handen zagen na 5 minuten al potzwart van de olie en viezigheid. Wou men camera niet echt opofferen voor een paar onduidelijke foto's waar niemand wat aan had.

Morgen even een tripje naar Almere om een rolhoes op te halen voor de 240. Kan ik de koppeling van de 740 al eens goed inrijden.
Groeten uit Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

