20 August 2009, 21:48
De kogel is door de kerk!
Het is geen 300-serie geworden Bossie. Het spijt mij voor de gelukkige eigenaren hiervan, maar dat ontwerp is niet helemaal mijn ding.....
Zinnen waren nou eenmaal gezet op een 240-cult-rider estate als boodschappenautootje.
Ik heb besloten de eerder aangeboden witte B200K baksteen uit '86 (die eerlijk gezegd best rijp voor demontage is) toch een tweede kans te geven. (Zoals Marc1970 eigenlijk had voorgesteld)
[img width=703 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/wittetekoop1.jpg[/img]
[img width=800 height=547]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/wittetekoop2.jpg[/img]
De eerder aangeboden rode 240 uit '91 was reeds verkocht (zie marktplaats verderop), waardoor ik met een beetje 'cash in the pocket' extra aan de witte kan beginnen.
Volgende week gaat ie van het grasveld waar hij inmiddels zijn laatste vier jaar gesleten heeft, naar de achtertuin(soort van) van mijn schoonmoeder. (Jaja, dankjewel schoonmoeder!)
Mooie klusplek, op een kleine 10 minuten rijden! Eerste klus is hem ontdoen van alle groene mos, dan het interieur eruit, goed schoonmaken en diepstomen, zodat ik een frisse omgeving aan de klus kan.
Weet iemand de naam van het type velg dat aan de voorkant erop ligt? volgens mij origineel volvo toch?
Ik heb reeds de ontbrekende, maar toch best belangrijke onderdelen aangeschaft waarmee hij in principe weer tot leven gebracht zou moeten kunnen worden.
- De startmotor ontbrak, maar nu niet meer
- Een accu ontbrak, maar nu niet meer
En een paar optische, voor nu minder belangrijke dingen als een achterlicht RA zoals zichtbaar, en de deur rechtsachter was tegen een lantaarnpaal aangelopen, dus die mocht ook vervangen worden.
Zoals de verkoper van deze duurzame materialen aangaf, moet een volvo 'altijd lopen', dus ik ben benieuwd.. beetje frisse benzine zal m geen kwaad doen verwacht ik! nog tips om deze carburateurvriend weer te laten draaien?
Wat minder positief ben ik over de roestduivel die flink heeft staan dansen op deze volvo! De achterklep is zo gaar als een mispel, een dikke roestplek tussen de scharnieren van de bestuurderdeur, en het meest zorgwekkend is roest op de chassisbalken net voor de achterste wielen...Daar zal het e.e.a. aan laswerk an te pas moeten komen vrees ik....en dat is toch nog maar alleen hetgeen ik zo kon zien... nou ja, klaar voor een uitdaging! Ben ook benieuwd wat er onder de bekleding uitkomt.....en als ik er een krik onder kan zetten, hoe de onderkant eruitziet! Ik heb hier wel eens foto's gezien!
Enfin, mocht het lukken (of niet) om hem aan de praat te krijgen, ik laat het hier weten! Daarna is het remsysteem aan de beurt!
wordt vervolgd....
gr,
Stevves
Het is geen 300-serie geworden Bossie. Het spijt mij voor de gelukkige eigenaren hiervan, maar dat ontwerp is niet helemaal mijn ding.....
Zinnen waren nou eenmaal gezet op een 240-cult-rider estate als boodschappenautootje.
Ik heb besloten de eerder aangeboden witte B200K baksteen uit '86 (die eerlijk gezegd best rijp voor demontage is) toch een tweede kans te geven. (Zoals Marc1970 eigenlijk had voorgesteld)
[img width=703 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/wittetekoop1.jpg[/img]
[img width=800 height=547]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/wittetekoop2.jpg[/img]
De eerder aangeboden rode 240 uit '91 was reeds verkocht (zie marktplaats verderop), waardoor ik met een beetje 'cash in the pocket' extra aan de witte kan beginnen.
Volgende week gaat ie van het grasveld waar hij inmiddels zijn laatste vier jaar gesleten heeft, naar de achtertuin(soort van) van mijn schoonmoeder. (Jaja, dankjewel schoonmoeder!)
Mooie klusplek, op een kleine 10 minuten rijden! Eerste klus is hem ontdoen van alle groene mos, dan het interieur eruit, goed schoonmaken en diepstomen, zodat ik een frisse omgeving aan de klus kan.
Weet iemand de naam van het type velg dat aan de voorkant erop ligt? volgens mij origineel volvo toch?
Ik heb reeds de ontbrekende, maar toch best belangrijke onderdelen aangeschaft waarmee hij in principe weer tot leven gebracht zou moeten kunnen worden.
- De startmotor ontbrak, maar nu niet meer
- Een accu ontbrak, maar nu niet meer
En een paar optische, voor nu minder belangrijke dingen als een achterlicht RA zoals zichtbaar, en de deur rechtsachter was tegen een lantaarnpaal aangelopen, dus die mocht ook vervangen worden.
Zoals de verkoper van deze duurzame materialen aangaf, moet een volvo 'altijd lopen', dus ik ben benieuwd.. beetje frisse benzine zal m geen kwaad doen verwacht ik! nog tips om deze carburateurvriend weer te laten draaien?
Wat minder positief ben ik over de roestduivel die flink heeft staan dansen op deze volvo! De achterklep is zo gaar als een mispel, een dikke roestplek tussen de scharnieren van de bestuurderdeur, en het meest zorgwekkend is roest op de chassisbalken net voor de achterste wielen...Daar zal het e.e.a. aan laswerk an te pas moeten komen vrees ik....en dat is toch nog maar alleen hetgeen ik zo kon zien... nou ja, klaar voor een uitdaging! Ben ook benieuwd wat er onder de bekleding uitkomt.....en als ik er een krik onder kan zetten, hoe de onderkant eruitziet! Ik heb hier wel eens foto's gezien!
Enfin, mocht het lukken (of niet) om hem aan de praat te krijgen, ik laat het hier weten! Daarna is het remsysteem aan de beurt!
wordt vervolgd....
gr,
Stevves
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

