6 October 2009, 20:55
Vroege Amazons en B18 544's hadden dat als standaard, het is toegevoegd vanwege de toen geldende milieu voorschriften. Beide opzetten werken dus. De carteventilatie bij m'n 544 druppelt onder het carter uit het buisje en verdwijnt door de rijwind (lees, je bodem wordt "getectyleerd") Het huisje heeft het zelfde model maar heeft een onder uitgang ipv de boven uitgang voor de slang.
Boven uit de dop ventileerd ie de damp aan de lucht. Ik heb zo'n dop op het aluminium kleppendeksel zitten, en die is altijd vettig boven op.
Op m'n 144 heb ik een klein K&N filtertje op de carterventilatie zitten, is ook altijd vet.
Aan de achterzijde is mijn keerring ook door, lekker vet allemaal, komt ook doordat ik er teveel mee getrapt heb en dan loopt de druk ook op. Ook ondanks de rubberen keerring van een 164 die er op zit. Heb je nog een viltring, die gang na verloop ook door doordat ze op termijn vervuilen en verharden. Dat plus iets overduk en dan ben je er al...
Boven uit de dop ventileerd ie de damp aan de lucht. Ik heb zo'n dop op het aluminium kleppendeksel zitten, en die is altijd vettig boven op.
Op m'n 144 heb ik een klein K&N filtertje op de carterventilatie zitten, is ook altijd vet.
Aan de achterzijde is mijn keerring ook door, lekker vet allemaal, komt ook doordat ik er teveel mee getrapt heb en dan loopt de druk ook op. Ook ondanks de rubberen keerring van een 164 die er op zit. Heb je nog een viltring, die gang na verloop ook door doordat ze op termijn vervuilen en verharden. Dat plus iets overduk en dan ben je er al...

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)