10 October 2009, 11:42
Opvallend was dat de lak wel een hele rare sinaasappelhuid leek te hebben en vooral de horizontale vlakken.
Door allerhande omstandigheden is van het lassen heel weinig gekomen de eerste maanden maar vooral vanwege de kou. Daar ik thuis voor Janine een gele 144 voor de boodschappen heb staan was er gelukkig geen druk. Het had dus geen haast om de 245 snel af te krijgen. Met het mooie weer heb ik de âlasmanâ (Peter) een beetje beleefd gestimuleerd het laswerk sneller te doen alsmede de voorbereidingen voor de spuiter. Heb zelf ook 2 avonden met Peter geschuurd met de excenter schuurmachine. Het was echt drama om door de eerste laag heen te komen. Maar met korrel 120 kom je er snel!!!
Zie onderstaand resultaatâ¦
![[Afbeelding: P1030520.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030520.jpg)
![[Afbeelding: P1030525.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030525.jpg)
Bij het schuren van de wielbakhoekjes bleek wel dat hier iets meer loos was dan gedacht. Gevolg was dat er snel 2 reparatiestukken via Transocar werden gekocht om hier staal van te maken ipv het plamuur wat er heel listig in verwerkt zat.
![[Afbeelding: P1030528.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030528.jpg)
![[Afbeelding: P1030527wbraslijp.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030527wbraslijp.jpg)
![[Afbeelding: P1030522wblarep.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030522wblarep.jpg)
Ook het in Frankrijk gekochte roofrack nog even passend gemaakt op het dak. Van het werk heb ik een setje blindklinkmoeren mogen lenen. Maat M5 geeft het beste resultaat daar de verzonken inbusbouten precies in de voetjes van het roofrack passen.
![[Afbeelding: P103053530klinknagelmontage.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P103053530klinknagelmontage.jpg)
Ondertussen had ik besloten om er de vaart in de krijgen en daarom de auto in de huidige toestand naar de spuiter te brengen. De prijsopgave voor strakzetten, 2x primeren en aflakken in metallic was alleszins redelijk dus had ik geen reden om moeilijk te doen.
Misschien dat Danielk zijn motorkap herkent!? Ter info: Deze zijn schijnbaar ook nieuw nog te koop. Volgens mij is 2dehands dan altijd te duur!? (Te laat achter gekomenâ¦)
![[Afbeelding: P1030541klaarvoorspuiter.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030541klaarvoorspuiter.jpg)
Lijst van door te voeren modificaties luidt als volgt:
Door allerhande omstandigheden is van het lassen heel weinig gekomen de eerste maanden maar vooral vanwege de kou. Daar ik thuis voor Janine een gele 144 voor de boodschappen heb staan was er gelukkig geen druk. Het had dus geen haast om de 245 snel af te krijgen. Met het mooie weer heb ik de âlasmanâ (Peter) een beetje beleefd gestimuleerd het laswerk sneller te doen alsmede de voorbereidingen voor de spuiter. Heb zelf ook 2 avonden met Peter geschuurd met de excenter schuurmachine. Het was echt drama om door de eerste laag heen te komen. Maar met korrel 120 kom je er snel!!!
Zie onderstaand resultaatâ¦
![[Afbeelding: P1030520.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030520.jpg)
![[Afbeelding: P1030525.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030525.jpg)
Bij het schuren van de wielbakhoekjes bleek wel dat hier iets meer loos was dan gedacht. Gevolg was dat er snel 2 reparatiestukken via Transocar werden gekocht om hier staal van te maken ipv het plamuur wat er heel listig in verwerkt zat.
![[Afbeelding: P1030528.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030528.jpg)
![[Afbeelding: P1030527wbraslijp.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030527wbraslijp.jpg)
![[Afbeelding: P1030522wblarep.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030522wblarep.jpg)
Ook het in Frankrijk gekochte roofrack nog even passend gemaakt op het dak. Van het werk heb ik een setje blindklinkmoeren mogen lenen. Maat M5 geeft het beste resultaat daar de verzonken inbusbouten precies in de voetjes van het roofrack passen.
![[Afbeelding: P103053530klinknagelmontage.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P103053530klinknagelmontage.jpg)
Ondertussen had ik besloten om er de vaart in de krijgen en daarom de auto in de huidige toestand naar de spuiter te brengen. De prijsopgave voor strakzetten, 2x primeren en aflakken in metallic was alleszins redelijk dus had ik geen reden om moeilijk te doen.
Misschien dat Danielk zijn motorkap herkent!? Ter info: Deze zijn schijnbaar ook nieuw nog te koop. Volgens mij is 2dehands dan altijd te duur!? (Te laat achter gekomenâ¦)
![[Afbeelding: P1030541klaarvoorspuiter.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v235/skidwatch/volvo/245/P1030541klaarvoorspuiter.jpg)
Lijst van door te voeren modificaties luidt als volgt:
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

