27 October 2009, 16:03
Even een update: Vorige week zaterdag bezig geweest met de Volvo. Ik heb een brug kunnen regelen bij een garagebedrijf in de buurt. Vol goede moed begonnen en in anderhalf uur hadden we de versnellingsbak erachter weg. Bleek er tot onze verbazing toch een kunststof krukaskeerring op te zitten. Ik heb nog een tweetal Volvodealers in de buurt gebeld maar beide magazijnen waren zaterdags gesloten, dus einde oefening.
Toen de bak eraf was viel ons op dat er op de binnenkant (ik weet zo de term voor dit gedeelte niet, het deel waar hij aan de motor zit
) erg veel olie zat. Spat de olie in het rond als de achterste krukaskeerring lekt?
Mocht iemand nog belang hebben bij een vilten keerring, stuur me maar een PB. Stuur ik hem op, graties
Ondertussen heb ik de juiste keerring ontvangen, samen met een carterontluchtingsslang, een oliefilter en een klepdekselpakking;
vrijdag/zaterdag sleutelen we verder. Hier de (wazige) foto's:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeldaacj.jpg[/img]
Erg vochtig van onderen:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelfaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelgaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeliaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelkaacj.jpg[/img]
Altijd de verbindingen in de aandrijfas markeren voor het loshalen, als je deze namelijk verkeerd terugmonteert krijg je trillingen:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaellaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelmaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelnaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeloaacj.jpg[/img]
En de boosdoener:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelpaacj.jpg[/img]
Toen de bak eraf was viel ons op dat er op de binnenkant (ik weet zo de term voor dit gedeelte niet, het deel waar hij aan de motor zit
) erg veel olie zat. Spat de olie in het rond als de achterste krukaskeerring lekt?Mocht iemand nog belang hebben bij een vilten keerring, stuur me maar een PB. Stuur ik hem op, graties

Ondertussen heb ik de juiste keerring ontvangen, samen met een carterontluchtingsslang, een oliefilter en een klepdekselpakking;
vrijdag/zaterdag sleutelen we verder. Hier de (wazige) foto's:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeldaacj.jpg[/img]
Erg vochtig van onderen:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelfaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelgaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeliaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelkaacj.jpg[/img]
Altijd de verbindingen in de aandrijfas markeren voor het loshalen, als je deze namelijk verkeerd terugmonteert krijg je trillingen:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaellaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelmaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelnaacj.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaeloaacj.jpg[/img]
En de boosdoener:
[img width=800 height=600]http://bayimg.com/image/gaelpaacj.jpg[/img]

