27 October 2009, 18:38
Ja precies die bedoel ik. Zoals-ie nu staat sluit-ie bar slecht af.
Dit soort lekken levert inderdaad een vet koppelingshuis op, en de motorzijde van het vliegwiel zal ook wel goed geconserveerd zijn.
Op zich zou deze keerring nog best goed kunnen zijn als-ie weer de goede kant opwijst. Maar daarvoor moet-ie er toch eerst uit.
Ga je het keerringhuis losmaken of de ring eruit slopen? Dat laatste is denk het makkelijkst als je toch een nieuwe ring hebt.
Zie ook een paar afdrukken van een Zwitserse waterpomptang op het uiteinde van de krukas (rond ding met de zes vliegwielboutgaten en het toplager erin), ik zou zachtjes de opstaande randjes er van afvijlen. De indrukken kan je niks aan doen.
OK laatste dingetje, het draagrubber van de bak is redelijk verweekt en ingezakt van alle rondvliegende olie.
Dit soort lekken levert inderdaad een vet koppelingshuis op, en de motorzijde van het vliegwiel zal ook wel goed geconserveerd zijn.
Op zich zou deze keerring nog best goed kunnen zijn als-ie weer de goede kant opwijst. Maar daarvoor moet-ie er toch eerst uit.
Ga je het keerringhuis losmaken of de ring eruit slopen? Dat laatste is denk het makkelijkst als je toch een nieuwe ring hebt.
Zie ook een paar afdrukken van een Zwitserse waterpomptang op het uiteinde van de krukas (rond ding met de zes vliegwielboutgaten en het toplager erin), ik zou zachtjes de opstaande randjes er van afvijlen. De indrukken kan je niks aan doen.
OK laatste dingetje, het draagrubber van de bak is redelijk verweekt en ingezakt van alle rondvliegende olie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

