2 November 2009, 23:28
Boele schreef:Jambon schreef:Boele, ik heb net de boel te drogen gelegd op zolder, de Thermothec (gecoate) band moet er nat op. Kwam er achter dat je zonder het in de gaten te hebben teveel materiaal tussen de respectievelijke buizen stopt, en dan sluit de boel waarscjijnlijk niet netjes aan op de kop, maar, e.e.a. geeft nog wel mee, ik zie wel.
Ik heb voor 78â⬠aan band op het ding zitten, van Thermotec, gekocht bij BCCP. Gecoat omdat ie uiteindelijk vochtwerend is en je wilt voorkomen dat de boel binnen een jaar doorroest..!
Er zijn trouwens ook "sokken" die je om de buis heen kunt trekken, werkt handiger denk ik, ziet er iets minder authentiek uit, kost en paar tientjes meer en is demontabel.
Mocht je binnenkort een foto posten, ik houd me aanbevolen!
Hoeveel meter heb je trouwens nodig gehad voor jou 421? En heb jij ook de 2,5inch?
Hoorde boe-verhalen dat het inderdaad nat wordt en je spruitstuk wegrot waar je bij staat..
kijk ff hier http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...#msg105969 ,naar beneden scrollen, ik zal vandeweek de foto van het gereed gekomen ding plaatsen
Als je de boel nat laat, lees niet nabehandeld of niet de gecoate versie band gebruikt, kan het snel gaan.
Ik heb trouwens de dikste versie, zal 2,5 zijn, daar moet ik nu nog werken met een adapter, van 63 naar ik meen 58 mm, zodra de rest er "onderuit" valt zal ik eens kijken of de rest ook 2,5 wordt, maar, te grote diameter is ook niet goed, een verbrandingsmotor heeft tegendruk nodig anders vliegt de brandstof de uitlaat in en kost het je vermogen !