6 November 2009, 16:52
jeromvr schreef:Een hoge compressiemotor rijdt echt geweldig. Daar is het me om te doen. Dat is stationair een beetje zenuwachtig, maar zo gauw je het gaspedaal indrukt wil hij vooruit bij elk toerental. De motor kan tegen de 8500 toeren maken. Ik heb ook een 242 GT. Deze heeft ook een hoge compressie motor. De beleving vind ik beter dan een turbo motor. Bovendien is het op het circuit met slalom zelfs sneller dan een Turbo (zie elandrun). Geen turbo gat. Tav de snelheid maak ik me geen zorgen. +200 pk is ruimschoots voldoende.
Groet Jerom
ja, hoge compressie is fijn. stationair zenuwachtig zal toch wel meevallen of is de injectie/ontsteking niet ingeregeld op de 16V specificaties? hoe regel je vonk/fuel eigenlijk?
ik heb nu B230F+turbo (9.8:1). nog geen afstand mee afgelegd, maar ik denk dat het wel goed gaat gezien de vele mensen die dat al gedaan hebben.
wat is de compressieverhouding nu? standaard is ie al 10:1 bij een B234F.
over de elandrun van afgelopen jaar, er waren 3 240's al sneller dan de standaard rwd turbo klasse. op een dergelijk klein circuit heb je niet veel aan de extra power, het is zo krap dat ik het gevoel had dat ik moest inparkeren haha.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

