14 November 2009, 23:12
Ik rij nu een paar dagen rond in mijn 240 en de term onthaasten (zoals dat vaak in verband wordt gebracht met de 240) heb ik inmiddels ervaren. Relaxed schommel ik dagelijks van Beesd naar Utrecht. Met 14' velgen en ballonbanden zit er duidelijk meer beweging in het onderstel. Ik heb de banden bestudeerd en deze lijken gemaakt voor transporters. Merk onbekend. Er is in de toekomst iets meer comfort te vinden in andere merkbanden. De 240 is uitgerust met niveauregeling (oppompbaar) wat maakt dat hij mooi hoog blijft met volle lpg-tank, 4 B1 voetballers en uitrusting. De combinatie van de starre as en de stugge veering maakt dat kort hobbels en drempels duidelijk worden doorgegeven. Natuurlijk hoor ik allerlei nieuwe piepjes en kraakjes en is het nog even wennen aan het missen van sommige extra's die op de 855 zaten. Nu denken jullie dat ik deze 240 al helemaal zat ben...................
FOUT; ik ben helemaal happy. Het is genieten geblazen iedere dag en de ritjes zijn kleine avontuurtjes.
Het steile ruitje, de kleine ruitenwissertjes, de stoelen met wollen bekleding, het blazen van de motor, de kleine toerenteller, de zelf ingebouwde speakers in de voordeuren, het zwengelend opendraaien van de ramen, de knopjes gebruiken om een deur van het slot te halen, de grote open hoofdsteunen, het grote roodknallende knipperlicht voor niet gebruikte gordels, de rolhoes die niet terug rolt, het geroeste hoekje aan de passagiersdeur........ geweldig allemaal.
Ik ben een gelukkig mens en mijn kinderen....... die vinden de 240 al niet meer zo lelijk. Sandra, mijn vrouw, vond het niks maar is erg gecharmeerd van de hoge zit.
Wat zijn de actie die gedaan moeten worden:
Het (de) geroeste hoekje(s) even bewerken om erger te voorkomen / een motorische check met waarschijnlijk een wissel van bougies, kabels, rotor en kapje / repareren van rolhoes / een armsteun voor / kussentjes voor de hoofdsteunen / nieuwe achterlichtkapjes / velgen weer mooi maken / meervoudige 12v aansluiting (voor navi en leelampje) / een dakspoiler (Jan, laat maar weten wat er voor wilt hebben) en meer kleine dingetjes die zeker terug komen. O ja, erg belangrijk; even lid worden van het
240-260register natuurlijk.
Kortom; geen perfecte Volvo maar wel een super fijne Volvo-ervaring. Ik ga nog even foto's maken en zal deze hier plaatsen.
FOUT; ik ben helemaal happy. Het is genieten geblazen iedere dag en de ritjes zijn kleine avontuurtjes.
Het steile ruitje, de kleine ruitenwissertjes, de stoelen met wollen bekleding, het blazen van de motor, de kleine toerenteller, de zelf ingebouwde speakers in de voordeuren, het zwengelend opendraaien van de ramen, de knopjes gebruiken om een deur van het slot te halen, de grote open hoofdsteunen, het grote roodknallende knipperlicht voor niet gebruikte gordels, de rolhoes die niet terug rolt, het geroeste hoekje aan de passagiersdeur........ geweldig allemaal.
Ik ben een gelukkig mens en mijn kinderen....... die vinden de 240 al niet meer zo lelijk. Sandra, mijn vrouw, vond het niks maar is erg gecharmeerd van de hoge zit.
Wat zijn de actie die gedaan moeten worden:
Het (de) geroeste hoekje(s) even bewerken om erger te voorkomen / een motorische check met waarschijnlijk een wissel van bougies, kabels, rotor en kapje / repareren van rolhoes / een armsteun voor / kussentjes voor de hoofdsteunen / nieuwe achterlichtkapjes / velgen weer mooi maken / meervoudige 12v aansluiting (voor navi en leelampje) / een dakspoiler (Jan, laat maar weten wat er voor wilt hebben) en meer kleine dingetjes die zeker terug komen. O ja, erg belangrijk; even lid worden van het
240-260register natuurlijk.

Kortom; geen perfecte Volvo maar wel een super fijne Volvo-ervaring. Ik ga nog even foto's maken en zal deze hier plaatsen.
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/

