15 November 2009, 13:46
edit: wat ik 'denk', door diverse ervaringen met 2/7/9 series met/zonder sper, met/zonder verschillende maten stabi etc aan elkaar te knopen:
achter een (hele) stugge stabilisator laat de boel relatief snel driften, en dan vooral driften op 'snelheid'. binnenwiel slipt sneller met de dikke stabilisator dus uit de bocht accelereren (en dus uit de bocht wat driften) kan lastiger zijn. omdat accelereren minder goed gaat zul je dus eerder het op snelheid moeten gooien om de grip verliezen. Ga je snel een bocht in en wil je niet driften, dan wil ie toch nog relatief veel schuiven zonder gas te geven.
achter een relatief iets minder dikke stabilisator, binnenwiel houd beter grip dus accelereren uit bocht kan op 2 manieren: of even hard als de auto met de dikke achterstabi (zonder binnen wielspin), of, doordat het binnenwiel wat meer grip heeft, met driften. Hier kun je dus wat beter kiezen wat je gaat doen lijkt me.
ik weet niet of dit klopt....

Bij een 240 zit de achterstabi ook niet vast aan de carosserie en is daardoor een stuk minder effectief dan de voorste stabi. een 25mm voor stabi doet dus veel meer voor de stabilisatie dan een 25 mm achter stabi.
Ik zou als je graag wil driften eens kijken naar een gelast diff of een goed lsd/sper ding. Een stabi helpt, maar met als doel driften zou ik misschien niet te veel stabi willen.
edit2: zie dat Black245 wel weet wat ie wil met het driften, mooie foto's in het "ik en mijn volvo" topic ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni