22 November 2009, 15:11
Rubicon schreef:Even up-daten:
Ik heb ondertussen wat meer prijsinformatie van de carrossier:
- de plastic strip die de bumperrand afdekt is niet meer leverbaar. Het kostte twee ÃÂ drie weken voor Volvo (Zweden) in slaagde definitief mee te delen wat ik eigenlijk wel verwachtte. Probleem is dat de originele strip eigenlijk de roest veroorzaakt. De strip terug plaatsen na herstellen/lassen van de bumperrand zal er toe leiden dat het daarna weer opnieuw gaat beginnen roesten. Maakt de herstelling dus een maat voor niets, gezien de oorzaak van het roestprobleem gewoon blijft. Vervangen door een andere strip van een andere 240 komt op hetzelfde neer. Zonder nieuwe strip, kan alleen het weglaten van de oorspronkelijke strip er voor zorgen dat de zaak netjes blijft en niet meer terug gaat roesten. Maar dat is nu ook niet bepaald een zicht. Daar zit ik dus blok :-\
Ik ben er wel uit dat ik per definitie de rand wil laten herstellen. Dat wordt laswerk. Hele werkje, lassen en spuiten incluis, zal volgens carrossier neerkomen op +/- â⬠400-450.
- Voor het plekje onder de achterruit moet de ruit er uit. MÃÂt kans op breken van de ruit dus :-\ Herstelling (+bijspuiten) zou ongeveer â⬠200-250 gaan kosten.
Hmm.... als er andere suggesties zijn, hoor ik die graag. Vooral met betrekking tot het probleem van die sierstrip :-\
je kunt toch ook de sierstrip weg laten en de gaten plemuren, schuren en spuiten in de kleur van de auto dan ziet het er ook erg strak uit.
wat betreft de achter ruit deze kosten maar 25/50 euro ik weet niet wat het las werk kost.

