3 December 2009, 07:03
jos245 schreef:Als je de twee in de lengte lopende dragers bedoelt zoals die op de jongere types zitten, dan komt het vrij nauw waar je precies in het dak gaat boren.
De schroefdraad van de drager gaat namelijk ook door het "binnenframe" van het dak heen.
De afstandbusjes die je (hopelijk) erbij hebt worden tussen het dak en het binnenframe geschoven en dit komt nogal nauw omdat de boorgaten dicht tegen de rand van het binnenframe zitten.
Als je een paar cm. teveel naar binnen boort in het dak dan zit je al naast het binnenframe.
Er zal neem ik aan wel een tekening zijn waarop precies de maten staan waar de boorgaten komen.
Jos, ik snap maar ten delen wat je bedoeld. Ik heb in ieder geval geen standaard afstandbusjes, maar daar zal nogwel overheen te komen zijn, cq zelf iets te verzinnen zijn. Zijn dit plastieke exemplaren of van een koperlegering ofzo iets?
Aan mijn roofrails zitten nu lange inbusschroeven. Deze hebben een lengte van een centimeter of vijf tot acht.
Ik begrijp uit je tekst dat ik door het dak en de verstevigingsframe (binnenframe) moet boren en daar tussen in de afstandbusjes moet zetten. Je voorziet eventuele problemen met het boren, maar dat kan toch ook van binnenuit? Of denk ik nu te simpel?
Gideon, ik ben zeer benieuwd

Overige forummers, wie heeft een installatietekening van het plaatsen van roofrails voor me? of wellicht het juiste installatiesetje met afstandbusjes e.d. of zelfs nog meer tips?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)