13 December 2009, 21:59
Nou dan krijgt ie dus (veel) te veel brandstof.
Ten eerste voelen of de plunjer in de brandstof verdeler goed loopt.
Til de luchtschijf op en laat hem bovenaan los, nu moet ik netjes naar beneden zakken.
Bij het optillen mag je geen weerstand voelen.
Staat de schijf in rust stand gelijk met het bovenste deel van de vernauwing onderin de venturi ?
Je kunt met een imbus 3 (?) door het buisje op het Kjethuis de CO afstelling veranderen, kortom armer of rijker zetten.
De warmloop regelaar kan ook nog de oorzaak zijn.
Deze verrijkt het mengsel bij koude motor en stopt hiermee naarmate de motor warmer word.
Als deze zijn werk niet doet blijft ie te rijk.
In dit geval zou hij wel koud moeten willen starten.
Hoe ver heb je de ontsteking kunnen controleren?
Volgens mij zijn daar wel meetschema's voor te vinden.
Ik had voor mijn 740 een checklist welke vertelde wat te meten en wat de waardes moesten zijn.
Brickboard kan je ook nog op weg helpen!
greetz ;D
Ten eerste voelen of de plunjer in de brandstof verdeler goed loopt.
Til de luchtschijf op en laat hem bovenaan los, nu moet ik netjes naar beneden zakken.
Bij het optillen mag je geen weerstand voelen.
Staat de schijf in rust stand gelijk met het bovenste deel van de vernauwing onderin de venturi ?
Je kunt met een imbus 3 (?) door het buisje op het Kjethuis de CO afstelling veranderen, kortom armer of rijker zetten.
De warmloop regelaar kan ook nog de oorzaak zijn.
Deze verrijkt het mengsel bij koude motor en stopt hiermee naarmate de motor warmer word.
Als deze zijn werk niet doet blijft ie te rijk.
In dit geval zou hij wel koud moeten willen starten.
Hoe ver heb je de ontsteking kunnen controleren?
Volgens mij zijn daar wel meetschema's voor te vinden.
Ik had voor mijn 740 een checklist welke vertelde wat te meten en wat de waardes moesten zijn.
Brickboard kan je ook nog op weg helpen!
greetz ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......