17 December 2009, 11:44
Gisteravond ben ik verder gegaan met het dichtbouwen van het motorcompartiment.
Eerst heb ik de rechterdraagarm 2mm afgeslepen om net dat beetje extra ruimte te creeren voor het spruitstuk. Vervolgens ben ik verder gegaan met het monteren van het spaghettispruitstuk. Hiervoor heb ik eerst de pakking gemonteerd, het spruitstuk ertegen geschroefd met 2 moeren om vervolgens de voorste twee tapeinden erin te draaien.
Toen liep ik tegen een klein probleem aan. De voet van het inlaatspruitstuk is dikker dan die van het spaghettispruitstuk. Dit scheelt +- 2mm. Hierdoor kan je de kracht nooit goed verdelen over de onderste bouten die zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk op zijn plek houden. Hiervoor heb ik dikke carrosserie ringen gepakt. Van deze ringen heb ik bij de ene helft 2mm afgevijld. Vervolgens gemonteerd en nu drukken de ringen beide spruitstukken goed aan.
Hier nog een foto'tje van de beperkte ruimte tussen draagarm en spruitstuk.
[img width=446 height=600]http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/November/december/ruimtespaghettispruitstuk.jpg[/img]
Verder nog het eea aan slangen vervangen/gemonteerd.
Nu verder kijken of de radiateur die ik nog heb staan lekdicht is. Klopt het dat een radiateur van een vroege 140 gelijk is aan die van een 1800E? En zoja, wat wordt verstaan onder een vroege 140?
Groeten Boele
Eerst heb ik de rechterdraagarm 2mm afgeslepen om net dat beetje extra ruimte te creeren voor het spruitstuk. Vervolgens ben ik verder gegaan met het monteren van het spaghettispruitstuk. Hiervoor heb ik eerst de pakking gemonteerd, het spruitstuk ertegen geschroefd met 2 moeren om vervolgens de voorste twee tapeinden erin te draaien.
Toen liep ik tegen een klein probleem aan. De voet van het inlaatspruitstuk is dikker dan die van het spaghettispruitstuk. Dit scheelt +- 2mm. Hierdoor kan je de kracht nooit goed verdelen over de onderste bouten die zowel het inlaat- als uitlaatspruitstuk op zijn plek houden. Hiervoor heb ik dikke carrosserie ringen gepakt. Van deze ringen heb ik bij de ene helft 2mm afgevijld. Vervolgens gemonteerd en nu drukken de ringen beide spruitstukken goed aan.
Hier nog een foto'tje van de beperkte ruimte tussen draagarm en spruitstuk.
[img width=446 height=600]http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/November/december/ruimtespaghettispruitstuk.jpg[/img]
Verder nog het eea aan slangen vervangen/gemonteerd.
Nu verder kijken of de radiateur die ik nog heb staan lekdicht is. Klopt het dat een radiateur van een vroege 140 gelijk is aan die van een 1800E? En zoja, wat wordt verstaan onder een vroege 140?
Groeten Boele
Groeten, Boele

