17 December 2009, 14:46
Boele schreef:Dat snep ik maar met een oude tentstok en een stukje blik ben je ook zo klaar (of je offert het oude stokje + steun op.)DopdeDouwer schreef:Dat steuntje voor het spuitstuk is wel een typisch gevalletje geworden.Het steuntje op deze manier maken was de eenvoudigste methode. Hiermee ben je in een half uur klaar incl het verven.
Als ik de foto zo zie is het veel handiger om het stangetje naar de motorsteun te laten lopen. (een foto is maar een plat ding, dus misschien is het in het echt helemaal niet handig.)
Een vroege 140 is volgens mij van '69-'70. Maar als je toch een andere radiator (en slangen) gaat nemen... waarom zou je je beperkten tot de oude modellen. Er zal best is van productverbetering in de modellen zitten. Dus van een "late-140"of 240 is misschien beter.
Qua montage punten zal het 1op1 passen of makkelijk aan te passen zijn. De slangen wil je waarschijnlijk toch al vervangen.
Als je goed naar de steun kijkt zie je dat het bovenste gedeelte moeilijk te buigen is. (ongeveer 2mm dik staal)

