22 December 2009, 15:02
Onze 240 heeft nu al twee keer zo'n ritje gemaakt met hooguit de helft van het nodige koelwater (lekke radiateur en slangen in combinatie met a-technische bestuurder), met de naald tegen en in het rood, en het nog overleefd ook.
Dus ik zou het even aankijken. Tweedehands motorblokken zijn niet duur en overal te vinden. Cilinderkoppen trouwens ook.
Als de vloeistof groen/geel was kan-ie nooit heel erg verdund zijn geweest. Lijkt me ook sterk dat iemand zijn motor met water zou vullen, zelfs in de Algarve, koelvl.st. heeft nog andere functies waaronder kookpuntverhoging en anti-corrosie.
Ik zou de thermostaat eens (laten) nakijken, en de slangen rondom, de waterpomp, de kachel in de auto, kortom het hele koelsysteem.
Dus ik zou het even aankijken. Tweedehands motorblokken zijn niet duur en overal te vinden. Cilinderkoppen trouwens ook.
Als de vloeistof groen/geel was kan-ie nooit heel erg verdund zijn geweest. Lijkt me ook sterk dat iemand zijn motor met water zou vullen, zelfs in de Algarve, koelvl.st. heeft nog andere functies waaronder kookpuntverhoging en anti-corrosie.
Ik zou de thermostaat eens (laten) nakijken, en de slangen rondom, de waterpomp, de kachel in de auto, kortom het hele koelsysteem.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969