23 December 2009, 22:18
En als-ie na 500 km in elkaar draait giet je de fles wijn in mijn benzinetank leeg
?
Qua keerring zit je vast aan het huis wat je nu hebt, da's overzichtelijk, vilt en rubber zijn niet uitwisselbaar. Allebei even goed mits juist gemonteerd. Kijk eens of er een groef rondom de krukas zit, daar moet je nieuwe keerring niet in draaien. Maak gerust foto's van het geheel, B20's zijn prachtige apparaten.
Volgens mij kan je bij al die leveranciers gewoon bestellen wat je nodig hebt, ze stellen allerlei setjes zelf samen. .010 en .020 zijn overmaat lagers voor als je krukas naar een ondermaat geslepen is.
Het keerring huis moet je centreren en goed vastzetten anders trekken de boutjes van de carterpan het weer naar beneden. Alle pasvlakken goed controleren en een spoortje vloeibare pakking is handig om de pakking op zijn plek te plakken en in de hoekjes. Carterpan recht maken voor je hem eronder zet.
Ik zou die drijfstanglagers gewoon bestellen als je er nu al aan twijfelt (ik zou ervan uit gaan dat de STD er nog in zitten), dan weet je ook gelijk hoe nieuwe eruit zien (grijs zachtglanzend). Die op de foto hebben allemaal hun zachtmetalen (Babbitt metaal of lood) laag verloren en de koperlaag daaronder komt erdoor, weg ermee. Daaronder zit staal, maar dan is je krukas al gaar.

Qua keerring zit je vast aan het huis wat je nu hebt, da's overzichtelijk, vilt en rubber zijn niet uitwisselbaar. Allebei even goed mits juist gemonteerd. Kijk eens of er een groef rondom de krukas zit, daar moet je nieuwe keerring niet in draaien. Maak gerust foto's van het geheel, B20's zijn prachtige apparaten.
Volgens mij kan je bij al die leveranciers gewoon bestellen wat je nodig hebt, ze stellen allerlei setjes zelf samen. .010 en .020 zijn overmaat lagers voor als je krukas naar een ondermaat geslepen is.
Het keerring huis moet je centreren en goed vastzetten anders trekken de boutjes van de carterpan het weer naar beneden. Alle pasvlakken goed controleren en een spoortje vloeibare pakking is handig om de pakking op zijn plek te plakken en in de hoekjes. Carterpan recht maken voor je hem eronder zet.
Ik zou die drijfstanglagers gewoon bestellen als je er nu al aan twijfelt (ik zou ervan uit gaan dat de STD er nog in zitten), dan weet je ook gelijk hoe nieuwe eruit zien (grijs zachtglanzend). Die op de foto hebben allemaal hun zachtmetalen (Babbitt metaal of lood) laag verloren en de koperlaag daaronder komt erdoor, weg ermee. Daaronder zit staal, maar dan is je krukas al gaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969