24 December 2009, 00:13
Ik ben kleurendoof, zeker in het roodspectrum. Voor de krukaslagers moet het distr.deksel eraf, laat maar zitten. Deze slijten toch al veel minder.
In de oliepomp is niks wat op en neer gaat of tikt. Beetje slijtage aan de dist.tandwielen geeft een tok. Klepspeling meten is altijd nuttig. Stroomverdeler kan ook aardig reutelen.
Lekke uitlaatpakking geeft ook zoiets, heen en weer tikkende nokkenas, versleten klepgeleider, retourklepje in de slang naar de rembekrachtiger, pfft, zoveel tikken.
Zoek eens op 'tik motor' op het V44 forum, krijg je zeker 100 topics.
Zet een slang aan je oor bij wijze van stethoscoop en zoek de bron het geluid.
Behalve kleurenblind heb ik ook last van boven-onder verwarring (en tiende-honderste, linksom-rechtsom etc), maar het bovenste drijfstanglager vangt de grootste klappen op van de zuiger en niet de onderste zoals ik eerder beweerde.
In de oliepomp is niks wat op en neer gaat of tikt. Beetje slijtage aan de dist.tandwielen geeft een tok. Klepspeling meten is altijd nuttig. Stroomverdeler kan ook aardig reutelen.
Lekke uitlaatpakking geeft ook zoiets, heen en weer tikkende nokkenas, versleten klepgeleider, retourklepje in de slang naar de rembekrachtiger, pfft, zoveel tikken.
Zoek eens op 'tik motor' op het V44 forum, krijg je zeker 100 topics.
Zet een slang aan je oor bij wijze van stethoscoop en zoek de bron het geluid.
Behalve kleurenblind heb ik ook last van boven-onder verwarring (en tiende-honderste, linksom-rechtsom etc), maar het bovenste drijfstanglager vangt de grootste klappen op van de zuiger en niet de onderste zoals ik eerder beweerde.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969