24 December 2009, 18:37
Beste Volvoliefhebbers,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan mededelen dat het motorblok zijn solide reputatie heeft waargemaakt. De radiateur is vervangen en hij rijdt weer als vanouds.
Geen nevenschade tot zover.
Geluk gehad en blij dat ik Volvo rijd en bijv. geen Peugeot, menig modern blok zou zo'n marteling van 20 minuten ongekoeld doorrijden met een loeiheet motorblok niet zo schadeloos doorstaan.
Mijn garage vertelde dat de oude radiator waarschijnlijk nog wel goed is, indien er een stop op het gat bevestigd kan worden. Volgens de Volvo dealer bestaan er geen losse doppen en is het een geheel uit 1 stuk.
Uit voorzorg de radiateur vernieuwd. Vandaag zo'n 250 snelwegkm. gereden als test, ook bij snelheden boven de 160 km/u blijft de temp. naald mooi in het midden. Geen kapoote koppakking, geen kapotte koelslangen, geen kapotte waterpomp of temp. sensor, alleen nieuwe radiateur en nieuw koelwater er in en karren maar. Wat is een 240 toch (h)eerlijk robuust!
Fijne feestdagen toegewenst met groet,
Kogelman
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan mededelen dat het motorblok zijn solide reputatie heeft waargemaakt. De radiateur is vervangen en hij rijdt weer als vanouds.
Geen nevenschade tot zover.
Geluk gehad en blij dat ik Volvo rijd en bijv. geen Peugeot, menig modern blok zou zo'n marteling van 20 minuten ongekoeld doorrijden met een loeiheet motorblok niet zo schadeloos doorstaan.
Mijn garage vertelde dat de oude radiator waarschijnlijk nog wel goed is, indien er een stop op het gat bevestigd kan worden. Volgens de Volvo dealer bestaan er geen losse doppen en is het een geheel uit 1 stuk.
Uit voorzorg de radiateur vernieuwd. Vandaag zo'n 250 snelwegkm. gereden als test, ook bij snelheden boven de 160 km/u blijft de temp. naald mooi in het midden. Geen kapoote koppakking, geen kapotte koelslangen, geen kapotte waterpomp of temp. sensor, alleen nieuwe radiateur en nieuw koelwater er in en karren maar. Wat is een 240 toch (h)eerlijk robuust!
Fijne feestdagen toegewenst met groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2