9 January 2010, 14:16
Het el. schema voor een B21ET is hetzelfde als voor een B21E .
Ik heb daarom een "Haynes"gekocht voor een 240 .Hierin wordt niet de turbo beschreven maar het boek geeft zeer nuttige info.
Behandelt ook het K-jet injectiesysteem.
Ãâ°ÃÂn nuttig detail is deze:In de Amazon loopt een kabelboom vanaf het dashboard naar de kofferruimte.
Hierin zit een extra lose draad (ik meen bruin of grijs).Deze komt uit bij de linkerachterlichten.
Die heb ik gebruikt voor de voeding van de benzinepomp(en).
Radiator: Ik heb mijn oude 2 rij's radiator gebruikt .Aan-en afvoer zijn uiteraard wel aangepast.
Hou ook rekening met de oliekoeler.Moet ook een plekje krijgen.
Vanaf de tank: opvoerpomp (ook wel intankpomp genoemd) , hogedrukpomp . pulsatiedemper,filter.
Eerst heb ik alleen met de hogedrukpomp gereden .Gaat wel ,maar bij een halve tank al last van caviteren en stotteren in lange bochten.
Daarom heb ik de intankpomp ook maar toegepast.Hiervoor is dat buffertje gemaakt.Hierin zit nu die intankpomp.
Is niets anders dan een communicerend vat met de tank.Onderkant is verbonden met het aftappunt van de benzinetank .De bovenkant van het comm.vat staat in verbinding met een beluchtingslangetje welke een doorvoer heeft op de tanknivozender.
Voor schema's, tekeningen enz. flink googlen op kjet ==>afbeeldingen
Later meer....
Ik heb daarom een "Haynes"gekocht voor een 240 .Hierin wordt niet de turbo beschreven maar het boek geeft zeer nuttige info.
Behandelt ook het K-jet injectiesysteem.
Ãâ°ÃÂn nuttig detail is deze:In de Amazon loopt een kabelboom vanaf het dashboard naar de kofferruimte.
Hierin zit een extra lose draad (ik meen bruin of grijs).Deze komt uit bij de linkerachterlichten.
Die heb ik gebruikt voor de voeding van de benzinepomp(en).
Radiator: Ik heb mijn oude 2 rij's radiator gebruikt .Aan-en afvoer zijn uiteraard wel aangepast.
Hou ook rekening met de oliekoeler.Moet ook een plekje krijgen.
Citaat:En wat zit er precies allemaal tussen de tank en de injectie unit? Alleen een pomp of nog veel meer. Ik zag ergens een foto waar een soort van tussen buffertje was gemaakt? Is dat sowieso nodig?
Vanaf de tank: opvoerpomp (ook wel intankpomp genoemd) , hogedrukpomp . pulsatiedemper,filter.
Eerst heb ik alleen met de hogedrukpomp gereden .Gaat wel ,maar bij een halve tank al last van caviteren en stotteren in lange bochten.
Daarom heb ik de intankpomp ook maar toegepast.Hiervoor is dat buffertje gemaakt.Hierin zit nu die intankpomp.
Is niets anders dan een communicerend vat met de tank.Onderkant is verbonden met het aftappunt van de benzinetank .De bovenkant van het comm.vat staat in verbinding met een beluchtingslangetje welke een doorvoer heeft op de tanknivozender.
Voor schema's, tekeningen enz. flink googlen op kjet ==>afbeeldingen
Later meer....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

