15 January 2010, 01:05
Belg schreef:stijn schreef:Het achterste kenteken krijgen (betalen) we bij de DIV, de directie inschrijving voertuigen. Zoals meerdere federale overheidsinstellingen een archaïsche, quasi overanderde na-oologse structuur met bijhorende stroeve regeltjes en dienstverlening. :-\Ta, raar he, blijkbaar zijn er mensen die verknocht zijn aan de kleur of combinatie van een nummerplaat. Dat zou de reden zijn waarom het zolang duurt.
De voorste plaat moeten we dan zelf ergens (bv bij de schoenmaker op de hoek) laten bijmaken, enkel de achterste is dus een officiële nummerplaat.
In het parlement is al wel wat gepalaverd over het invoeren van het europese model met wit/zwart kleurencombinatie, maar die werd nog niet unaniem aanvaard.
Ik zou het eerlijk gezegd toch ook jammer vinden als die rood witte plaat verdwijnt. Van mij mogen ze hem gerust 1 meter op 1 meter groot maken maar de eigenheid van de plaat verdwijnt gewoon als ze ze zwart wit gaan maken. Iedereen rijd rond met zwart witte platen. Polen, Bulgaren, Zweden, fransen (voor de helft). Ik vind het juist zo leuk als je in het buitenland bent een zo'n rood-witte plaat ziet voorbijkomen. Dan weet je direct dat het een belg is.Ik rijd op al men wagens met een grote europese plaat vooraan, vind ik geen probleem. Maar ja. Ik luister dan ook naar radio Nostalgie en rijd met auto's van meer dan 20 jaar oud. :p En waarschijnlijk gaan ze ons zo wel weer een hoop geld uit onze zakken kunnen halen aangezien we allemaal een nieuwe plaat moeten krijgen. En de oude platen naar het schroot (wat ook weer opbrengt) en dan kunnen ze lekker nog een "handelsmissie" naar de bahama's maken met de airbus van het Belgisch leger. ;D ;D ;D ;D
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

