16 January 2010, 08:02
Het was toch echt wel stellig mijn bedoeling om tijdens deze tijd niet met Principessa op de zout overgoten wegen te gaan rijden. Ook omdat ik op Energy banden van Michelin rijd en dus nada grip heb met die dingen bij de weg- en weersomstandigheden.
Wat wil nu het geval?
De boiler bij mij thuis geeft de geest en zo'n ding frot je niet zomaar in een S70, dus dan toch maar Principessa van stal. Dat de accu slecht was had ik inmiddels al begrepen tijdens mijn laatste nazicht, maar mede door de lange tijd van stilstand in combinatie met de lage temperaturen. Dus eerst naar Volvo Jacobs om een nieuwe accu te halen. Deze originele accu's zijn volgens mij de eerste echte plug en play apparaten die er zijn. Met een draaiklem haal je de accu los en zet je het ding ook zo weer vast. Dus na een uurtje, inclusief de tocht naar de Volvo dealer reed ik Principessa naar buiten en ging op pad.
Niet alle onderdelen waren voorradig en omdat er toch geen mogelijkheid was om voor vandaag (zaterdag) de boiler te vervangen werd besloten om zaterdag alles op te halen. Dan zijn alle spullen , dat zijn overigens de binnenketel en een zakje O-ringen, er zeker.
Eigenlijk was ik dus onnodig met Principessa gereden. Het daadwerkelijke bestellen en het betalen van een gewenst voorschot, dat had ik ook met de van winterbanden en STC voorziene pekelblauwe S70 kunnen doen! Dat dit beter was geweest bleek toen ik wilde wegrijden. Achteruit rijden uit de parkeerplaats lukte niet! Meteen en bij het minste gas leverde een spinnend achterwiel op en de auto bleef leuk op haar plek staan. Niet moeilijk wegrijden, nee, gewoon helemaal niet!
Wat heen en weer rijden en de auto daarmee schuiner in het vak zetten gaf me na zeker een kwartier morksen de mogelijkheid om weg te rijden.
Volgens mij heb ik daarmee al alle te besparen CO2 dankzij de brandstofbesparende banden voor menige honderden kilometers teniet gedaan.
Maar wat misschien nog erger is. Het ziet toch niet uit voor Volvo off all. Niet weg komen bij een gladde ondergrond van aangevroren platte sneeuw!
Wat wil nu het geval?
De boiler bij mij thuis geeft de geest en zo'n ding frot je niet zomaar in een S70, dus dan toch maar Principessa van stal. Dat de accu slecht was had ik inmiddels al begrepen tijdens mijn laatste nazicht, maar mede door de lange tijd van stilstand in combinatie met de lage temperaturen. Dus eerst naar Volvo Jacobs om een nieuwe accu te halen. Deze originele accu's zijn volgens mij de eerste echte plug en play apparaten die er zijn. Met een draaiklem haal je de accu los en zet je het ding ook zo weer vast. Dus na een uurtje, inclusief de tocht naar de Volvo dealer reed ik Principessa naar buiten en ging op pad.
Niet alle onderdelen waren voorradig en omdat er toch geen mogelijkheid was om voor vandaag (zaterdag) de boiler te vervangen werd besloten om zaterdag alles op te halen. Dan zijn alle spullen , dat zijn overigens de binnenketel en een zakje O-ringen, er zeker.
Eigenlijk was ik dus onnodig met Principessa gereden. Het daadwerkelijke bestellen en het betalen van een gewenst voorschot, dat had ik ook met de van winterbanden en STC voorziene pekelblauwe S70 kunnen doen! Dat dit beter was geweest bleek toen ik wilde wegrijden. Achteruit rijden uit de parkeerplaats lukte niet! Meteen en bij het minste gas leverde een spinnend achterwiel op en de auto bleef leuk op haar plek staan. Niet moeilijk wegrijden, nee, gewoon helemaal niet!
Wat heen en weer rijden en de auto daarmee schuiner in het vak zetten gaf me na zeker een kwartier morksen de mogelijkheid om weg te rijden.
Volgens mij heb ik daarmee al alle te besparen CO2 dankzij de brandstofbesparende banden voor menige honderden kilometers teniet gedaan.
Maar wat misschien nog erger is. Het ziet toch niet uit voor Volvo off all. Niet weg komen bij een gladde ondergrond van aangevroren platte sneeuw!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)

