17 January 2010, 18:17
Marty Mcfly schreef:edwin schreef:Citaat:Het enige is nu nog dat wanneer ik afrem voor een bocht en de koppeling intrap de auto afslaat, ik denk iets te zuinig afgesteld... of niet??
Kan ook een rembekrachtiger zijn met een stuk membraan.
??? die snap ik niet ???
Wil je eens uitleggen?
de rembekrachtiger wordt door de draaiende motor vacuum gezogen en heeft een terugslagklep om te voorkomen dat er valse lucht via dat systeem kan worden aangezogen. Als die terugslagklep stuk is kan ie met lage toeren afslaan. Kun je eenvoudig proberen door in de slang van de rembekrachtiger te blazen. Lukt dat dan istie stuk. Als je er aan zuigt moet je behoorlijk wat weerstand hebben, feitelijk trek je nu aan het membraam net als de motor anders doet. Heb je geen weerstand dan istie lek en moet je opzoek naar een andere (nieuwe zijn duur) De terugslagklep zoals ie in de bekrachtiger steekt zijn niet meer leverbaar, tenzij NOS. Dan kun je een extra klepje in de slang plaatsen, doet verder het zelfde en de oud blijft fungeren als aansluiting.

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)