21 January 2010, 09:55
nick740 schreef:Dat weet ik dus niet zeker. Ik kan me voor stellen dat het bij een 240 minder een probleem is want die motoren zijn daar ook in geleverd. Dan geldt inderdaad jouw verhaal en dat is ook wat Flip bijvoorbeeld heeft gedaan bij zijn 760.DopdeDouwer schreef:Ik en mn broertje zitten met het zelfde idee. We stuitten een beetje op de toelating bij de RDW. En dan ben ik met name benieuwd naar de vrijstelling die pre 1973 autos hebben.
Geen probleem voor alle auto's voor 1993 gelden de keurings eisen vanaf de geboorte dag van het baasje.
ofwel je hupst er een andere engine in gaat naar de rdw auto wordt ge-apkt en wordt even naar de motor gekeken of het netjes is gedaan.
na goedkeuring lekker rond tobben.
en verder vraag het niet bij de vrouwen aan de receptie van het rdw want die sturen je naar het circuit van flevoland om hem daar te keuren. al met al weet zelfs de rdw het allemaal maar half. tegen mij zeiden ze dat de turbo en intercooler niet extra bij het kenteken komen staan en dus niet extra hoeft te laten keuren
ik heb b230fk/ft met LH 2.4 rijd als een trein in 242
In een 140 waren de B18 en B20 de enige benzine motoren, dus daarom misschien meer een probleem, B2XX motoren zijn daar nooit geleverd.
Hoe heb jij het geregeld dan nick? Ben je uiteindelijk ook langs geweest bij de RDW of alleen gebeld?