Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zingende kardan
Omdat ikzelf even geen beschikking over een brug (smeerput) heb en te weinig tijd, heb ik 'm even bij die monteur laten checken..
De man had ook weer weinig tijd omzijn verhaal uitgebreid toe te lichten.. Ik zie hem van de week zal hem nog vragen wat hij nu precies heeft gedaan.. Zal hem ook eens vragen om nog eens wat nauwkeuriger te kijken en te achterhalen waar het precies zit..
Het zal best het differentieel zijn waar ie wat toevoeging bijgedaan heeft als in de rest van de aandrijfas geen olie zit..

Dat er iets behoorlijk speling heeft is duidelijk te horen tijdens het optrekken.. In het begin was het er af en toe tussen de 3 en 5 seconden en wordt het langzaam steeds vaker en langer, vermengt zich nu zelfs met het constante gebrom. Ook die laatste extreem koude dagen was het gebrom meer aanwezig.. Als er 2 personen rechts erbij gaan zitten is het geluid ook wat minder, dat liet me ten eerste aan het wiellager denken.

Bedankt voor de tips zover, ik weet nu waar naar te kijken. Laat ik hopen dat het alleen maar die bronzen bus is. (Ligt voor de hand dat die het is. Wordt vervolgd Smile

Funsdaf schreef:En even voor het beeld compleet te hebben, want er vliegen wat termen door elkaar.
De kardan wordt normaal gesproken de aandrijfas bedoeld.
maar je hebt het over een toevoeging in de olie van de kardan. Ik neem aan dat je daarmee het differentieel bedoeld?

De aandrijfas kan ook zingende geluiden veroorzaken. Bij mijn 264 heb ik een keer een uitgedroogde kruiskoppeling gehad. Wordt je niet echt vrolijk van van die rare geluiden.

Mocht je aandrijfas problemen geven dan kan ik je daar (vrij goedkoop) wel helpen met nieuwe kruiskoppelingen en het ballanceren van de as.
Kruiskoppelingen zijn redelijk eenvoudig ook met de hand te voelen wat de staat er nog van is.
Antwoord

Berichten in dit topic
Zingende kardan - door ZoZo - 21 January 2010, 11:44
Zingende kardan - door jos245 - 21 January 2010, 13:58
Zingende kardan - door ZoZo - 21 January 2010, 16:14
Zingende kardan - door Jw240 - 21 January 2010, 17:26
Zingende kardan - door ZoZo - 22 January 2010, 18:22
Zingende kardan - door SFRC - 4 October 2010, 15:34

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  'Zingende' M46, m.n. bij gas geven en schakelen Vincent244 8 6.749 28 September 2010, 10:21
Laatste bericht: Vincent244
  zingende/jankende overdrive Gerben 2 3.915 29 November 2005, 16:21
Laatste bericht: Divadi

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)