1 March 2010, 23:17
Het verhaal is dit:
op jacht naar een 760 TIC vond ik dus de rode 244, van eerste eigenaar met 140.000 kms. Volledig geducumenteerd en altijd goed onderhouden. De auto heeft helaas drie jaar ongebruikt buiten gestaan en dat is niet zo best voor hem geweest. Daardoor zat er toch flink wat roest op de bekende plekken. Dat is allemaal vakkundig aangepakt door mijn vriend in Stockholm.
Alleen twee plekken bij de voorruit moeten nog. Dat gaat ook binnenkort verholpen worden.
De auto stond al een tijdje op me te wachten :-) dus het werd tijd om naar Zweden te gaan.
Omdat we met z'n tweeën gingen, konden we net zo goed met twee auto's terug rijden, dus snel op jacht gegaan naar een 744. Het is een GLE uit januari '86. Hij ziet er leuk uit, zeker met die velgen. De auto heeft echter wel 'liefde' nodig, zal ik maar zeggen. Een klein beetje oppervlakteroest op ÃÃn deur, nog wat kleine plekjes her en der. Een roestgat in de rechter wielkast! Verder onder vrij redelijk, lijkt het.
We gaan de auto samen aanpakken. Hij heeft iets van anderhalve ton op de teller en verdient het om iets van te maken. Daarna zien we wel, misschien komt hij te koop.
Echt wel leuk hoor met een maat die kant op gaan. Alleen was het lastig een kroeg te vinden in Göteborg :-) Uiteindelijk belandden we in een Wine Bar van een Italiaans restaurant... Maar daar hadden ze ook bier gelukkig.
Leuke mensen ontmoet, erg behulpzaam die Zweden, en ook de 'nieuwe' Zweden. De Sirius velgen met goede 'dubbfria' winterbanden kocht ik van een Irakees, die ze een paar weken voor me bewaarde en ze zelfs langs kwam brengen bij een nabij benzinestation.
Nog meer exotische sferen: Oegandese gastvrouw, zigeuners die met Volvo's scharrelen, een Nederlands sprekende Irakees met een garage.
De sneeuw was erg mooi in Stockholm maar de dagen erna werd het drap en natte boel overal.
Het was nog even spannend: Mijn 244 stond dwars op een heuveltje geparkeerd met daar onder twee andere auto's. Om de auto op de weg te krijgen moest ik een heel glad geworden helling af. Met kans dat ik twegen de andere auto's aan zou glijden!
gelukkig ging het goed, hoewel ik de voorwielen al voelde gaan slippen :-)
op jacht naar een 760 TIC vond ik dus de rode 244, van eerste eigenaar met 140.000 kms. Volledig geducumenteerd en altijd goed onderhouden. De auto heeft helaas drie jaar ongebruikt buiten gestaan en dat is niet zo best voor hem geweest. Daardoor zat er toch flink wat roest op de bekende plekken. Dat is allemaal vakkundig aangepakt door mijn vriend in Stockholm.
Alleen twee plekken bij de voorruit moeten nog. Dat gaat ook binnenkort verholpen worden.
De auto stond al een tijdje op me te wachten :-) dus het werd tijd om naar Zweden te gaan.
Omdat we met z'n tweeën gingen, konden we net zo goed met twee auto's terug rijden, dus snel op jacht gegaan naar een 744. Het is een GLE uit januari '86. Hij ziet er leuk uit, zeker met die velgen. De auto heeft echter wel 'liefde' nodig, zal ik maar zeggen. Een klein beetje oppervlakteroest op ÃÃn deur, nog wat kleine plekjes her en der. Een roestgat in de rechter wielkast! Verder onder vrij redelijk, lijkt het.
We gaan de auto samen aanpakken. Hij heeft iets van anderhalve ton op de teller en verdient het om iets van te maken. Daarna zien we wel, misschien komt hij te koop.
Echt wel leuk hoor met een maat die kant op gaan. Alleen was het lastig een kroeg te vinden in Göteborg :-) Uiteindelijk belandden we in een Wine Bar van een Italiaans restaurant... Maar daar hadden ze ook bier gelukkig.
Leuke mensen ontmoet, erg behulpzaam die Zweden, en ook de 'nieuwe' Zweden. De Sirius velgen met goede 'dubbfria' winterbanden kocht ik van een Irakees, die ze een paar weken voor me bewaarde en ze zelfs langs kwam brengen bij een nabij benzinestation.
Nog meer exotische sferen: Oegandese gastvrouw, zigeuners die met Volvo's scharrelen, een Nederlands sprekende Irakees met een garage.
De sneeuw was erg mooi in Stockholm maar de dagen erna werd het drap en natte boel overal.
Het was nog even spannend: Mijn 244 stond dwars op een heuveltje geparkeerd met daar onder twee andere auto's. Om de auto op de weg te krijgen moest ik een heel glad geworden helling af. Met kans dat ik twegen de andere auto's aan zou glijden!
gelukkig ging het goed, hoewel ik de voorwielen al voelde gaan slippen :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68

