13 March 2010, 01:01
Eric Q schreef:1. a. bak, wat heb je allemaal nodig als het gaat om een vervangen van een automaat bak? Alleen de koppeling of zit er nog een ander deel tussen de motor en het koppelingshuis?1. Tja, het liefst wil je zelf uitbouwen...als de bak eruit is moet je het vliegwiel e.d. ook van het blok halen...
1. b. zijn de bevestigingspunten allemaal hetzelfde voor de verschillende Volvo bakken?
2. cardan, dit is duidelijk, welke smaken zijn er bij de bevestiging aan het differentieel?
3. set pedalen, dit begrijp ik ook wel, is alles al voorbereid, zodat het er 'plug and play' kan worden gemonteerd zonder Toyota effecten?
4. Is het gat in de tunnel hetzelfde formaat voor een versnellingspook ipv de handle voor de automaatbak?
De bevestiging varieert van M45, AW55, M46 en AW71. De laatste is het langst. Ik denk dat M46 en AW55 overeen komen.
2. Hmm, ik denk dat die allemaal hetzelfde zijn, de grote aansluiting.
3. Plug en play is geen set pedalen maar een pedalenset, en dan heb je ook nog een kabeldoorvoer te maken. Deze heb ik gewoon door het schutbord geboord en het houdt na 3 jaar nog steeds.
4. Ja ;D Dat is dan alvast klaar

Je kan ook gewoon verzamelen, inc nieuwe kopp set en daarna in een gewone garage vragen. 4 uur werk zal je de kop niet kosten...je verdient een ombouw naar M46 snel in brandstof terug...
[img][/img]