3 January 2006, 13:06
de volvo 240 VAN heeft een soort spacers tussen de veren de de carosserie zitten bij de voorwielophanging. Geeft zeker 3 cm extra...
diesel veren zijn ook stugger (voor iig)
achter weet ik niet.. er zijn wel veren van andere auto's die ook passen...
Ik zou verder bij de 240 een paar kleine dingen veranderen om em betrouwbaarder te maken. Bijvoorbeeld de thermostaat en de luchtvoorverwarming uit het luchtflterhuis halen, want die thermostaten gaan vaak kapot en dan zuigt de motor hete lucht aan (minder vermogen en hoger verbruik), dan kan de luchtmassameter makkelijk kapot gaan...
En dan gelijk even die inlaat snorkel vervangen voor dikke buis die van wat hoger aanzuigt.
Ook heeft de 240 een rubber plug op de achterkant van de cylinderkop zitten, die kan er eventueel uitschieten en zorgen voor flink olieverlies.. Daar is makkelijk een plaatje op te maken, er zitten al gaten met schroefdraad.
Ik zou ook even kijken of je de injectoren en de gasklep kunt reinigen, dan rijd ie ook weer een stukje beter en zuiniger..
Misschien de radiateur laten spoelen/schoonmaken en de thermostaat vervangen voor een lage temperatuur waarde (standaard is 89 d8 ik).
Alle vloeistoffen vervangen, filters etc..
maar ja, dat zijn eigenlijk logishe zaken... Maar soms is het budget iet groot genoeg vrees ik :oops:
JW
diesel veren zijn ook stugger (voor iig)
achter weet ik niet.. er zijn wel veren van andere auto's die ook passen...
Ik zou verder bij de 240 een paar kleine dingen veranderen om em betrouwbaarder te maken. Bijvoorbeeld de thermostaat en de luchtvoorverwarming uit het luchtflterhuis halen, want die thermostaten gaan vaak kapot en dan zuigt de motor hete lucht aan (minder vermogen en hoger verbruik), dan kan de luchtmassameter makkelijk kapot gaan...
En dan gelijk even die inlaat snorkel vervangen voor dikke buis die van wat hoger aanzuigt.
Ook heeft de 240 een rubber plug op de achterkant van de cylinderkop zitten, die kan er eventueel uitschieten en zorgen voor flink olieverlies.. Daar is makkelijk een plaatje op te maken, er zitten al gaten met schroefdraad.
Ik zou ook even kijken of je de injectoren en de gasklep kunt reinigen, dan rijd ie ook weer een stukje beter en zuiniger..
Misschien de radiateur laten spoelen/schoonmaken en de thermostaat vervangen voor een lage temperatuur waarde (standaard is 89 d8 ik).
Alle vloeistoffen vervangen, filters etc..
maar ja, dat zijn eigenlijk logishe zaken... Maar soms is het budget iet groot genoeg vrees ik :oops:
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni