2 April 2010, 13:09
MichielMaas schreef:Ik had vanmorgen wat backfire en heb vandaag bougies, rotor en verdelerkap vernieuwd. De bougiekabels waren niet op voorraad. Die ga ik morgen doen.
Heb ik nog een vraag.
Zou het kunnen dat de hoge temperatuur kan komen door een niet goed afsluitende dop van het expantievat??? Zelf denk ik dat de temperatuur juist laag blijft. Er wordt dan geen of minder druk opgebouwd.
Zo komt alles tegelijk, ben ik ook nog door de einddemper heen. Gelezen dat deze demper grote invloed heeft op het vermogen van de auto. klopt???
Het komt goed, het karretje loopt binnenkort weer als een zonnetje.
als er geen druk in het systeem opgebouwd kan worden gaat het water eerder koken. als je namelijk een vloeistof onder druk krijgt het een hoger kookpunt. het is hetzelfde als er lucht in het systeem zit dan kan het water uitzetten op de plaatsten waar lucht zit en kan dus ook geen druk opbouwen en wordt te warm.
een einddemper verwijderen zal op een standaart auto echt niet te merken zijn