12 April 2010, 14:55
haha thx
Het is inderdaad een leuke kar, en een orginele S ook volgens de papieren. En volgens de Noorse papieren die erbij zitten heeft ie 100 pk. Alleen mij staat me bij dat een S 112 pk had... Of is dat wat optimistisch?
Ben wel van plan origineel om hem te houden. In iedergeval qua uiterlijk. Al zou ik wel graag die bumpers van het '74 model willen, die zijn net een maatje dikker. Maar alleen wanneer ik er toevallig tegenaan loop... (of als iemand nog mooie heeft liggen? :
)
En als de uitlaat er echt ondervandaan valt/moet dan zal ik tegen die tijd inderdaad wel een sportuitlaatje overwegen. En als er rubbers vervangen moeten worden dan meteen PU.
Kortom als er iets vervangen moet worden, dan maar meteen met nieuw/moderner spul.
"Sun yellew" klinkt wel een stuk beter dan ei-geel of pisgeel haha
Ook? zijn die gele breed/verstralers van een 264 dan?
gr
Het is inderdaad een leuke kar, en een orginele S ook volgens de papieren. En volgens de Noorse papieren die erbij zitten heeft ie 100 pk. Alleen mij staat me bij dat een S 112 pk had... Of is dat wat optimistisch?
Ben wel van plan origineel om hem te houden. In iedergeval qua uiterlijk. Al zou ik wel graag die bumpers van het '74 model willen, die zijn net een maatje dikker. Maar alleen wanneer ik er toevallig tegenaan loop... (of als iemand nog mooie heeft liggen? :
)En als de uitlaat er echt ondervandaan valt/moet dan zal ik tegen die tijd inderdaad wel een sportuitlaatje overwegen. En als er rubbers vervangen moeten worden dan meteen PU.
Kortom als er iets vervangen moet worden, dan maar meteen met nieuw/moderner spul.

Marc1970 schreef:Ja mooi, een 142S met echte dubbele carbs. Aan pk's geen gebrek lijkt me.
Sun Yellow heet dit geel.
"Sun yellew" klinkt wel een stuk beter dan ei-geel of pisgeel haha

Jambon schreef:Ik had op m'n 1e 142 ook 264 lampen, geinig wel..
Ook? zijn die gele breed/verstralers van een 264 dan?
gr
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix