17 April 2010, 19:03
ZwerverRoodbaard schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik het jammer dat je de 164 weg doet er er een "nieuwe" 240 voor terug haaltOf nee, je hebt de advertentie weer verwijderd zie ik?
Zo'n 240 is dan wel weer geschikter voor het dagelijkse vervoerVeel succes met die nieuwe aanwinst en hopelijk heb je d'r weinig mee te doen.
Inderdaad is de 240 gewoon practischer, ook al omdat t een estate is, deze heeft ook geen geen mega-gastank etc etc.
Past nu een kinderfiets in, of boodschappen voor een weeshuis, of m'n hele zweefvlieguitrusting chutes en de hele kampeer santemekraam.
Ook nog een moment overwogen om een 850 "erbij" te nemen, alleen is mijn ervaring dat die motoren minder goed tegen rondjes om de kerk
kunnen. Dat is iets waar de b2xx toch mat makkelijker mee omgaat in mijn ervaring.
Back to the point:
Vandaag was het dus D-Day, en heb ik de 240 opgehaald uit een naburig dorpje hier in de Achterhoek.
Ik was wel een beetje verdrietig, want m'n grote reeds bestelde doos met onderdelen had blijkbaar last van de ijslandse aswolk ofzo, te laat dus ..
Auto eerst maar eens afgetankt, gewassen en aan mijn vrouw getoond, een aantal walkarounds en
vele afwegingen verder begon t toch te jeuken en heb ik de autopoetskist maar eens van zolder afgehaald.
Eerst nog wat kabeltjes uitgerold en vervolgens met allerhande middeltjes de diverse uitdagingen telijf gegaan.
Eerst maar eens die maffe witte viltstift van de ruit, drie lieve middeltjes konden er niks mee, aceton wel ..

Vervolgens het l. achterportier en met name de flinke krassen en vegen daarop eens besnuffeld, de aanwezige hars en teer erafgehaald
hele boel nogmaals goed ontvet en toen met de cleaners aan de gang, vervolgens wat Eenzet polijst erop omdat ik met de fijnere middeltjes
niet in staat was om die kras echt lekker te bewerken, half uurke later was hij compleet weg en was na wat carnubawax de diepe glans weer daar.
Op t dak en de bovenzijde van achterklep zaten een stel hele rare vlekken, ik dacht eerst ex-vogelpoep plekken maar twijfel daar nog over,
ook daar maar eens met wat oplos/ reinig en polijstgoedjes overheengeweest met de tol en verduld, helemaal verdwenen , wax erop klaar.
Toen ik de tijd zag schrok ik, had slechts 3 delen afgewerkt maar t was al na vijven, morgen dus verder maar had nog wel tijd om even het zwart
op de raamlijsten, dakrail, en de sierstrips, achterklepscharnieren en handgrepen + achterbumpert van wat lijnolie te voorzien, zonnetje erop ook weer fris.
Een plaatje van de huidige staat tot besluit :
[img width=800 height=600]http://oldvolvo.nl:10483/~pwassink/gedeelde%20fotos/DSCF2954.jpg[/img]
(ow en ja ook mijn bekabeling vd wisser en dergelijke in het rechterscharnier is stuk, kan bij'op t todo lijstje .. ;D )
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K


Of nee, je hebt de advertentie weer verwijderd zie ik?
Veel succes met die nieuwe aanwinst en hopelijk heb je d'r weinig mee te doen.