18 April 2010, 22:03
Mooie auto!!!!! En eigenlijk heel jammer dat de 960 niet erbij kan blijven. Ikzelf zou het liefst 7 Volvos hebben, en ook zeker een 850 t5 erbij!! 7 Volvos, elke dag een andere.......mijmer.
Maar t kan te gek.
Bij veel moderne gasinstallaties moet de bedrijfstemperatuur van het koelwater 60 graden zijn, en de lambda ingeschakeld zijn. Ook moet je boven de 2500o/m komen om door te schakelen naar LPG. Voornaamste reden is dat de koudinjectietijd op benzine niet te gebruiken is op LPG. Dit zou een veel te rijk LPG mengsel inhouden. En omdat een moderne gasinstallatie van het zg slave-principe is en dus het injectiesignaal van het bestaande motormanagement gebruikt voor de gasinjectie is dit de eerste 2-3 minuten onbruikbaar.
Maar t kan te gek.
Bij veel moderne gasinstallaties moet de bedrijfstemperatuur van het koelwater 60 graden zijn, en de lambda ingeschakeld zijn. Ook moet je boven de 2500o/m komen om door te schakelen naar LPG. Voornaamste reden is dat de koudinjectietijd op benzine niet te gebruiken is op LPG. Dit zou een veel te rijk LPG mengsel inhouden. En omdat een moderne gasinstallatie van het zg slave-principe is en dus het injectiesignaal van het bestaande motormanagement gebruikt voor de gasinjectie is dit de eerste 2-3 minuten onbruikbaar.

