22 April 2010, 14:06
Tòch gwoon de thermostaat blijven verdenken.
In m'n vorige mail. waar overigens een stuk text weggevallen was, had ik al aangegeven dat ik hetzelfde probleem had en dat pas bij de 3e thermostaat alles naar behoren functioneerde.
Verder geen van al de veronderstelde problemen, gewoon 2x een rotthermostaat (weldegelijk nieuwe dingen) toegestuurd gekregen.
Er is nogal wat NOS (new old stock) in omloop en blijkbaar doet dat lang liggen de spullen niet altijd goed.
Heb zoiets ook al eens meegemaakt met nieuwe bougies, was er toch mooi eentje kapot, ga maar zoeken want dat verwacht je toch niet!!
Ik heb er nu een thermos in van 88graden van de klassieke mini, moet je alleen de rubber òmzetten want die zit er bij de mini niet bij!
Voor de zomer kun je opteren voor 84 of 82 graden.
Wil je helemaal zÃker zijn, monteer dan een electrofan van een Peugeot 205 (want die blaast) vóór je radiator, kun je aansturen dmv een klixon van 70 graden in het retourwater (moer op stukje buis lassen en in de retourleiding van de radiator plaatsen).
Als het om een B20 gaat, zit de voeler boven op de cilinderkop aan de kant van het schutbord, kontroleer even of de stekkerverbinding goed contact maakt.
doeiiiii
In m'n vorige mail. waar overigens een stuk text weggevallen was, had ik al aangegeven dat ik hetzelfde probleem had en dat pas bij de 3e thermostaat alles naar behoren functioneerde.
Verder geen van al de veronderstelde problemen, gewoon 2x een rotthermostaat (weldegelijk nieuwe dingen) toegestuurd gekregen.
Er is nogal wat NOS (new old stock) in omloop en blijkbaar doet dat lang liggen de spullen niet altijd goed.
Heb zoiets ook al eens meegemaakt met nieuwe bougies, was er toch mooi eentje kapot, ga maar zoeken want dat verwacht je toch niet!!
Ik heb er nu een thermos in van 88graden van de klassieke mini, moet je alleen de rubber òmzetten want die zit er bij de mini niet bij!
Voor de zomer kun je opteren voor 84 of 82 graden.
Wil je helemaal zÃker zijn, monteer dan een electrofan van een Peugeot 205 (want die blaast) vóór je radiator, kun je aansturen dmv een klixon van 70 graden in het retourwater (moer op stukje buis lassen en in de retourleiding van de radiator plaatsen).
Als het om een B20 gaat, zit de voeler boven op de cilinderkop aan de kant van het schutbord, kontroleer even of de stekkerverbinding goed contact maakt.
doeiiiii
Keep them old tanks rollin'