22 April 2010, 22:03
Lukie5704 schreef:Mooie wagen ;D
Dankbaar werk zo`n poetsoperatie.
Wat voor merken polijst en wax kwamen bij deze operatie te pas?
Heb op mijn V70 nogal wat steenslag die ik weg wil werken.
Ik ben wat dat betreft een beetje een "knoeier" qua poetsmiddelen eigenlijk, en een pietlut ook nog ..

Ik heb een flinke kist waarin behalve allerhande lappen,doekjes, pads van dure & goedkope merken ook fleece-pads van de action zwerven.
Er staat naast gedestilleerd water en autoschampoo ook een fles dasty en een bus spiritus en zelfs een flesje aceton in.
Ook de fles gekookte lijnolie slingert in die krat rond .. (wel oppassen met gebruikte lijnoliedoekjes, broei door zelfontbranding !)
Voor lakbehandeling wat betreft de basismiddelen gebruik ik vaak meguires, die hebben een drie (eigenlijk als je het echt goed wilt doen 4)
stappensysteem (deepcrystal) voor lakonderhoud : Kleien, polijsten, reinigen, waxen. Spul werkt prima, glans is prachtig en waxlaag houdt erg lang stand
maar is nogal aan de prijs en bij een flinke oppervlakte toch wel vrij veel werk.
Dus ik neus ook wel eens bij andere merken, ben de laatste tijd ook wat vaker met Eenzet middelen bezig, gebruik zowel de profi reeks polijstmiddelen (alleen de siliconenvrije!) als de consumenten spullen, die zijn wat goedkoper maar verwerken ook heel makkelijk.
met name de hartglanz is een heel makkelijk op te brengen en zo uitgepoetste wassoort, duurzaamheid is best goed eigenlijk.
Ik heb hier op de 240 gebruikt achterenvolgens de spiritus en aceton voor hars en teerprut verwijderen,
de meguires deepcrystal cleaner, Eenzet X24 voor de echt ruwe plekken / krassen, meguires deepcrystal polish voor de finish,
die fles ben ik gek mee dat polijstmiddel "verslijt" tijdens het gebruik en gaat dus steeds fijner slijpen.
en als laaste gebruikte ik de deepcrystal carnubawax als toplaag.
Steenslag op een 850 of V70 vereist als oplossing toch vaak een verfspuit, die neuzen zijn erg gevoelig voor diepe putten
die je niet weg kan polijsten eigenlijk.
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K