22 April 2010, 23:16
MichielMaas schreef:....voordat de temperatuur zijn hoogste punt bereikt de slang aan de thermostaat in de gate houden en masseren.Nee, niet voordat, maar net nadat. De thermostaat moet open zijn. anders kan je in de slang knijpen tot je een ons weegt. Overigens doen met draaiende motor, zodat de pompdruk ervoor zorgt dat alles richting radiator wordt afgevoerd.
Er is ook een sensor te vinden, als je voor de auto staat, aan de rechterkant bij het inlaatspruitstuk. Zijn er 2??
En nee, er zijn geen 2 sensoren, degene bij het inlaatspruitstuk is je temp.sensor. Bij mijn weten zit er helemaal geen sensor in de kop aan de achterzijde bij een 240.
@Sieg: Het probleem doet zich alleen voor bij het opwarmen van de auto. Zou de fan niet goed meedraaien, dan houd je dit altijd. Overigens: een kapotte fan zit juist (bijna) altijd vast, waardoor hij altijd meedraait. En dan komt de motor juist weer niet lekker op temperatuur.
`88 245, B230K, M47