Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wel of niet doen LPG in B27E
#6
Hier dito, 265 1978 op lpg.. 8) Geen problemen meer, wel gehad..
Hetzelfde verbruik als wat Jan opgeeft 1 op 5 / 1 op 7 afhankelijk van terein, lading en of rijstijl..
Op LPG is ie ietsje slomer dan op benzine, maar daar het een ouwe logge lobbes betreft hoef je dat niet echt tegen te zitten..
Hier betreft het een ouderwets LPG systeem met de verdeler direct op de luchtinlaat van de motor..

Wat betreft mijn ervaringen met de LPG problemen is het verhaaltje valse lucht, kleppen fout en fout afgestelde ontsteking (verkeerde / lekke kabels, slangen, poreus)...
Valse lucht staat 100% garant voor veel mooie back fires, dus dat vacuüm systeem moet 100% zijn naam eer aan doen en pot dicht zijn..
Back fire bij koude start zijn meestal te wijten aan foute ontsteking, kleppen of slechte manier van starten. Doorstarten tot hij loopt is gewenst (ook al duurt het wat langer). Ook beter dacht ik om de ontsteking iets vroeger te zetten dan op benzine, deze afstelling zal dus altijd de een of de ander beïnvloeden.. De gulden middenweg is puur theorie en in de vingers en gehoor van de monteur..

Schade die gemakkelijk door back fire kan ontstaan: 
Luchtfilter, ijzeren pan, verbuigen de klemmen, kunststof behuizing breekt zonder problemen.
Luchtslangen springen kapot/los of scheuren.
Luchtweger wordt krom geslagen.
Die laatste is een gemene, ook de rubber buis die daarboven zit.

Aan te bevelen is een beveiliging in te bouwen om bij back fire de druk af te laten.
Als je het forum met backfire doorzoekt vind je enkele topics hierover met enige mooie bouwsels.. Ik heb het simpelweg opgelost dmv een Kiwakeur terugslagklepje een messing t-stuk ½ duims en twee slangtule ¾ duims tule ½ duims schroefdraad. Deze in het luchtcircuit geplaatst tussen koudstartinjector en stationair luchtafstelknop. Werkt goed.. Ik wil er nog eentje in de luchtfilter deksel boren.. Voorkomen is beter dan genezen… [Afbeelding: 1530704.jpg]
Antwoord


Berichten in dit topic
wel of niet doen LPG in B27E - door smorebrod - 20 April 2010, 18:29
wel of niet doen LPG in B27E - door jos245 - 20 April 2010, 18:35
wel of niet doen LPG in B27E - door smorebrod - 20 April 2010, 18:37
wel of niet doen LPG in B27E - door Jan - 22 April 2010, 22:14
wel of niet doen LPG in B27E - door volvoman0_0 - 24 April 2010, 16:56
wel of niet doen LPG in B27E - door ZoZo - 28 April 2010, 21:16

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 4.096 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 6.407 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 16.741 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  thermostaat b27e hun 10 9.618 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  264 na 22 jaar stilstand doet het niet petervanriemsdijk 35 39.384 17 August 2017, 13:49
Laatste bericht: ZoZo
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.570 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Drukleiding b27e hun 11 15.948 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 13.862 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Overdrive schakelt niet in hun 4 8.774 22 April 2013, 17:01
Laatste bericht: RonnieDuck
  Paspennen b27e hun 13 18.411 14 November 2012, 00:29
Laatste bericht: Degraaf

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)