9 May 2010, 20:51
Nou ik heb vandaag de onstekingsmodule gewisseld voor een werkend exemplaar wat ik gister bij Albra meenam,
echter dat leverde niet t gewenste resultaat op, hij loopt nog steeds op een cilinder of twee, soms drie gedurende
de eerste anderhalve minuut na een poosje stilstaan.
Ik had al reeds vervangen: bobinekabels en bougiekabels, bougies, verdelerkap & rotor (deels voor eigen gevoel)
dat is allemaal in orde en blijft ook onder een flinke douche van een HD spuit prima werken.
Ik heb het idee dat de temperatuur weinig uitmaakt, het is puur direct na starten wanneer hij een aantal uren stilstaat.
Uitlaatgassen ruiken enorm naar benzine, wat natuurlijk gezien de gebrekkige deelname van cilinders wel verklaarbaar is
maar kan de vinger er nog niet achterkrijgen of het nu teveel benzine of een haperende ontsteking als oorzaak heeft.
Olie en water blijven op niveau & schoon, heb ook geen oliekringen in mijn koelvloeistofreservoir en of vreemde lucht daar,
waterslangen zijn ook niet extreem hard en of vreemde overdruk op koelsysteem en of carter is van toepassing.
Qua olielekkage langs klepstoters valt dat ogenschijnlijk ook nog wel mee, wagen rookt amper en je ruikt ook geen olie in de uitlaatgassen verder.
Motor is de B200F en hij zit in een 93Ãr Polar Estate met net geen 390K aan ervaring
Wie heeft er nog meer ideeen wat hier foutgaat, is er een koudstartsysteem oid wat op basis van een defect teveel brandstof kan geven oid ?
Alle tips, ervaringen en of meedenken meer dan welkom ..
Ik zit nog steeds te wachten op M'n Bentley handboek, maar Bol is blijkbaar ook gehinderd door vulkaanstof ofzo ..
echter dat leverde niet t gewenste resultaat op, hij loopt nog steeds op een cilinder of twee, soms drie gedurende
de eerste anderhalve minuut na een poosje stilstaan.
Ik had al reeds vervangen: bobinekabels en bougiekabels, bougies, verdelerkap & rotor (deels voor eigen gevoel)
dat is allemaal in orde en blijft ook onder een flinke douche van een HD spuit prima werken.
Ik heb het idee dat de temperatuur weinig uitmaakt, het is puur direct na starten wanneer hij een aantal uren stilstaat.
Uitlaatgassen ruiken enorm naar benzine, wat natuurlijk gezien de gebrekkige deelname van cilinders wel verklaarbaar is
maar kan de vinger er nog niet achterkrijgen of het nu teveel benzine of een haperende ontsteking als oorzaak heeft.
Olie en water blijven op niveau & schoon, heb ook geen oliekringen in mijn koelvloeistofreservoir en of vreemde lucht daar,
waterslangen zijn ook niet extreem hard en of vreemde overdruk op koelsysteem en of carter is van toepassing.
Qua olielekkage langs klepstoters valt dat ogenschijnlijk ook nog wel mee, wagen rookt amper en je ruikt ook geen olie in de uitlaatgassen verder.
Motor is de B200F en hij zit in een 93Ãr Polar Estate met net geen 390K aan ervaring
Wie heeft er nog meer ideeen wat hier foutgaat, is er een koudstartsysteem oid wat op basis van een defect teveel brandstof kan geven oid ?
Alle tips, ervaringen en of meedenken meer dan welkom ..
Ik zit nog steeds te wachten op M'n Bentley handboek, maar Bol is blijkbaar ook gehinderd door vulkaanstof ofzo ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K

