9 May 2010, 23:51
Bij warme motor loopt mijn B21A stationair opeens niet lekker. Afslaan of juist te hoog toerental. Gevoel van een klevend gaspedaal en toename van toerental als ik de rem pompend intrap (waar duidt dat op?). Ik heb een Stromberg carburateur. Het slordige lopen op benzine deed hij al sinds ik hem heb maar nu dus ook op LPG. De ATF-olie verdwijnt binnen een dag. Warm starten gaat soms moeizaam. De bediening van de carburateur is best versleten.
Nu vraag ik me af of het interessant is een andere/nieuwe carb te monteren. Op het forum kan ik eigenlijk niemand vinden die een nieuwe heeft gemonteerd. Wat is een goede vervanger? Ik hoef geen andere eigenschappen maar gewoon een net lopende B21. Het blok is trouwens in prima conditie en verbruikt geen olie. Graag tips.
Hier een plaatje van het ding. Er lijken drie mogelijkheden te zijn om het stationaire toerental te regelen. Klopt dat of hoort deze carb eigenlijk niet op dit spruitstuk?
![[Afbeelding: carbtxt.jpg]](http://www.blijberg.com/volvo/carbtxt.jpg)
Nu vraag ik me af of het interessant is een andere/nieuwe carb te monteren. Op het forum kan ik eigenlijk niemand vinden die een nieuwe heeft gemonteerd. Wat is een goede vervanger? Ik hoef geen andere eigenschappen maar gewoon een net lopende B21. Het blok is trouwens in prima conditie en verbruikt geen olie. Graag tips.
Hier een plaatje van het ding. Er lijken drie mogelijkheden te zijn om het stationaire toerental te regelen. Klopt dat of hoort deze carb eigenlijk niet op dit spruitstuk?
![[Afbeelding: carbtxt.jpg]](http://www.blijberg.com/volvo/carbtxt.jpg)