10 May 2010, 12:40
Citaat:"Gewoon" optrekken gaat ook goed. Op vlakke stukken is 130km/u nog prima te doen, al duurt het een kwartier, bij wijze van spreken dan.
Maar bij accellereren of heuveltje op mist de motor opeens alle kracht. Het gaspedaal helemaal indrukken heeft geen zijn, dan lijkt de motor te verzuipen, alsof je met een warme motor met de choke rijdt.
Onder de motorkap handmatig gas gegeven: bleef het mechanisme hangen waardoor motor flink hoog bleef draaien. Het gekke was dat dit alleen optrad bij een draaiende motor. Als de auto uit stond, bleef er niks hangen. Vreemd, of niet? Toch twijfel ik er aan of dit "blijven hangen" de oorzaak is. Als ik bij het schakelen het gaspedaal snel loslaat, blijft er niks hangen, maar heeft de motor nog steeds geen kracht.
Eigenlijk hoopte ik op een paar wijze woorden van iemand. :'( Zijn er nog tips of zijn de symptomen misschien niet duidelijk genoeg?
Heb Haynes weer doorgelezen. Daar staat een hele lijst van zaken die je eerst dient te controleren alvorens de carburator de schuld te geven.
Vanmorgen het luchtfilter vervangen, geen verschil.
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)

