14 May 2010, 23:47
Bedankt voor alle input!
![[Afbeelding: IMG_4662b.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_toBkyfw0pWU/S-3D4v_FTRI/AAAAAAAAFRc/oWzr6DWiPeg/s640/IMG_4662b.JPG)
Over die ontstekingstijdstippen wel eens iets gelezen ergens. Ga het opzoeken.
Mijn eerstvolgende controle zal idd de klepspeling zijn. Heb ik nog nooit gedaan, maar heb weleens meegekeken met iemand (bedankt nog daar voor), dus dat zal ws wel lukken.
Citaat:linker bougie ziet er niet mooi uit, beetje vet? lijkt wel of de elektrode ook nauwer staat, deze al opgemeten? (geen goede vonk, geen goede verbranding. Bougies al vervangen?Nee, nog geen nieuwe gekocht. En wat betreft die afstand: die verandert niet zomaar van de een op de andere dag, toch?
Citaat:Op de foto van de verdeler zit een connector die onmiskenbaar van een TZ28 H ontsteking isWat zie je dat toch goed! Begrijp ik het zo goed:
Citaat:Hoe is het olieverbruik en brandstofverbruik?Olieverbruik: nauwelijks. Paar weken geleden voor laatste keer half litertje toegevoegd. Na die 3200km nog steeds op peil. Brandstofverbruik bij die heuvels begon toch wel richting 1 op 6 te gaan...
Citaat:Maar met vacuumvervroeger. Deze kan lek zijn,ff testen.Ook ontstekingstijdstip checken met stroboscooplamp.Jeetje, dat klinkt wel weer ingewikkeld. Hoe kan ik testen of de vacuumvervroeger lek is?
Over die ontstekingstijdstippen wel eens iets gelezen ergens. Ga het opzoeken.
Mijn eerstvolgende controle zal idd de klepspeling zijn. Heb ik nog nooit gedaan, maar heb weleens meegekeken met iemand (bedankt nog daar voor), dus dat zal ws wel lukken.
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)