15 May 2010, 16:03
Nou vandaag weer aan de slag geweest met de 240.
De uitlaatpijp achter over de as was nogal krokant, en voor de apk en steekproef "dichtgeraapt" met een beste laag "uitlaatplakselkit".
Nu dat was onderhand zowat allemaal verdwenen en de B200f klonk wel erg sporty zo eigenlijk, dus een pijpje en wat klemmen gehaald.
Bleek dat hierin de dealer de goedkoopste was ermee, viel me heel erg mee, ik meen net geen 2 eurotientjes en ik had een mooi krom piepke.
Vandaag de auto maar eens op bokken gezet en gewoon ouderwets liggend op m'n rug de hele handel eronderuitgefrot, weer eens
gemopperd dat m'n box geen electra heeft, maar 65 meter verlengkabel bood uitkomst en ik weet nu dat ik er kan komen als t moet .
Waar had ik die stroom voor nodig dan, nu ik had me bedacht dat wanneer ik een flink stuk pijp verwijderde en de pijp net voor de kat losnam
dat ik dan het hele ding eronderuit zou kunnen mieren, en de restanten van het pijpje gewoon op m'n gat zittend zou kunnen bewerken.
Het deel waar de kat inzit had ik immers een paar weken geleden al gerenoveerd toen ik hem eruitnam tijdens de koppeliing-wissel-actie.
Ging eigenlijk erg makkelijk allemaal, L-Sonde los, brandflenspakkingskoppeling (leuk woord voor scrabble) los, verduld paste nog net niet
dus het ding in een andere bocht gemanouvreerd, nogmaals de flex gehanteerd en ja daar had ik alles wat over was in de vingers.
Beide dempers waren eigenlijk nog best goed, en met wat geklop, wat Innotec en een electriciens-beiteltje kwam een en ander toch
nog vrij makkelijk van elkaar Voordeel van een trekhaak is dat je een rond aambeeld in de buurt hebt, dus de niet geheel rond zijnde flenzen
van de uitlaat weer even in model geklopt daarop ..
![[Afbeelding: p1010012d.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/3139/p1010012d.jpg)
Vervolgens kat-deel en eerste demper globaal in elkaar geschoven, die demper in de rubbers gehangen en de brandflens weer losjes in elkaar gezet, de nieuwe volvo pijp erop gezet en globaal uitgelijnd, achterste demper links in het rubber, rechts in het rubber en de beide delen samengevoegd. Vervolgens de eindpijp nog even ietsje hoger geplaats dan hij zat, die "hing" er wat droevig bij vond ik eerst..
Goed gecontroleerd of er hergens klop en tikgeluiden waarneembaar waren als de uitlaat fors heen en weer bewoog, ook niet dus vast die handel!
Uiteraard eerst nog even wat rvs-uitlaatkit op alle koppelingen, zodat een en ander ook gegarandeerd dicht is en blijft meestal.
De pijp bleek dicht, geluiden klinken nu weer zoals een 240 hoort te klinken en ik reed weer vlot te hard ermee ontdekte ik, hij is best stil dus.
Verder heb ik me weer eens gereliseerd dat ik eigenlijk wel een verwende sleutelaar ben, was al even geleden dat ik iets met bokjes moest doen
chapeau inderdaad voor mensen die bakken en blokken wisselen enzo zonder hulpmiddelen en gewoon op hun rug ..
Vanavond zal ik nog even een paar foto's erbijzoeken en plaatsen, heb er ondanks m'n zwarte klauwen toch nog een paar gemaakt.
De boosdoener in hapklare brokken :
![[Afbeelding: p1010007caa.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/1181/p1010007caa.jpg)
De uitlaatpijp achter over de as was nogal krokant, en voor de apk en steekproef "dichtgeraapt" met een beste laag "uitlaatplakselkit".
Nu dat was onderhand zowat allemaal verdwenen en de B200f klonk wel erg sporty zo eigenlijk, dus een pijpje en wat klemmen gehaald.
Bleek dat hierin de dealer de goedkoopste was ermee, viel me heel erg mee, ik meen net geen 2 eurotientjes en ik had een mooi krom piepke.
Vandaag de auto maar eens op bokken gezet en gewoon ouderwets liggend op m'n rug de hele handel eronderuitgefrot, weer eens
gemopperd dat m'n box geen electra heeft, maar 65 meter verlengkabel bood uitkomst en ik weet nu dat ik er kan komen als t moet .
Waar had ik die stroom voor nodig dan, nu ik had me bedacht dat wanneer ik een flink stuk pijp verwijderde en de pijp net voor de kat losnam
dat ik dan het hele ding eronderuit zou kunnen mieren, en de restanten van het pijpje gewoon op m'n gat zittend zou kunnen bewerken.
Het deel waar de kat inzit had ik immers een paar weken geleden al gerenoveerd toen ik hem eruitnam tijdens de koppeliing-wissel-actie.
Ging eigenlijk erg makkelijk allemaal, L-Sonde los, brandflenspakkingskoppeling (leuk woord voor scrabble) los, verduld paste nog net niet
dus het ding in een andere bocht gemanouvreerd, nogmaals de flex gehanteerd en ja daar had ik alles wat over was in de vingers.
Beide dempers waren eigenlijk nog best goed, en met wat geklop, wat Innotec en een electriciens-beiteltje kwam een en ander toch
nog vrij makkelijk van elkaar Voordeel van een trekhaak is dat je een rond aambeeld in de buurt hebt, dus de niet geheel rond zijnde flenzen
van de uitlaat weer even in model geklopt daarop ..

![[Afbeelding: p1010012d.jpg]](http://img706.imageshack.us/img706/3139/p1010012d.jpg)
Vervolgens kat-deel en eerste demper globaal in elkaar geschoven, die demper in de rubbers gehangen en de brandflens weer losjes in elkaar gezet, de nieuwe volvo pijp erop gezet en globaal uitgelijnd, achterste demper links in het rubber, rechts in het rubber en de beide delen samengevoegd. Vervolgens de eindpijp nog even ietsje hoger geplaats dan hij zat, die "hing" er wat droevig bij vond ik eerst..
Goed gecontroleerd of er hergens klop en tikgeluiden waarneembaar waren als de uitlaat fors heen en weer bewoog, ook niet dus vast die handel!
Uiteraard eerst nog even wat rvs-uitlaatkit op alle koppelingen, zodat een en ander ook gegarandeerd dicht is en blijft meestal.
De pijp bleek dicht, geluiden klinken nu weer zoals een 240 hoort te klinken en ik reed weer vlot te hard ermee ontdekte ik, hij is best stil dus.
Verder heb ik me weer eens gereliseerd dat ik eigenlijk wel een verwende sleutelaar ben, was al even geleden dat ik iets met bokjes moest doen
chapeau inderdaad voor mensen die bakken en blokken wisselen enzo zonder hulpmiddelen en gewoon op hun rug ..
Vanavond zal ik nog even een paar foto's erbijzoeken en plaatsen, heb er ondanks m'n zwarte klauwen toch nog een paar gemaakt.

De boosdoener in hapklare brokken :
![[Afbeelding: p1010007caa.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/1181/p1010007caa.jpg)
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K

