19 May 2010, 22:01
Wist dat er laswerk nodig was: in de chassisbalken aan beide kanten aan de achterkant zat er een doorgeroest gat. En bij nadere inspectie door de garage bleek dat gat eigenlijk meer een strook te zijn die moest worden vervangen. Ja, heb het zelf mogen bekijken: over een lengte van zo'n 20cm zat geen staal meer... En ook nog een stuk achterscherm moest onder handen worden genomen.
Nou, tja, wat kan ik doen? Hij is het nog waard, vind ik zelf, en de garage ook. Dus hij staat nu weer voor de deur en ik ben 500,- armer...
Volgens de garage dient zo'n balk eigenlijk (gedeeltelijk) vervangen te worden en is plaatselijk laswerk niet toegestaan.
De garage is zo'n 7 uur bezig geweest, voor een tarief van 52,50/uur. Lijkt mij wel reeel. Hoor het graag als hier andere ideeen over bestaan.
Net jarig geweest en het kado is, zoals ik had gevraagd: een workshop plaatwerk lassen bij rustbuster. Hoop dat dat wat is. Ik houd jullie op de hoogte. Wie weet, kan ik de volgende keer zelf dat gat dicht zetten...
En die Solex doet 't nog steeds niet lekker...
Nou, tja, wat kan ik doen? Hij is het nog waard, vind ik zelf, en de garage ook. Dus hij staat nu weer voor de deur en ik ben 500,- armer...
Volgens de garage dient zo'n balk eigenlijk (gedeeltelijk) vervangen te worden en is plaatselijk laswerk niet toegestaan.
De garage is zo'n 7 uur bezig geweest, voor een tarief van 52,50/uur. Lijkt mij wel reeel. Hoor het graag als hier andere ideeen over bestaan.
Net jarig geweest en het kado is, zoals ik had gevraagd: een workshop plaatwerk lassen bij rustbuster. Hoop dat dat wat is. Ik houd jullie op de hoogte. Wie weet, kan ik de volgende keer zelf dat gat dicht zetten...

En die Solex doet 't nog steeds niet lekker...
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)