19 May 2010, 22:39
Citaat:Onderhoudsvrij?
Is dit ook in te bouwen in een B23A?
En zo ja, op welke motoren kan ik dat vinden?
Is dat lastig?
vraag 1 : ja!
Er zitten geen punten meer in de verdeler en uiteraard geen condensator.
Wel wordt de vervroeging nog mechanisch geregeld door de centrifugaalgewichtjes.
Wanneer de ontst. op "tijd" wordt gezet hoeft er daarna nooit meer naar omgekeken te worden.
De vervangingsintervallen voor de verdelerkap en de rotor blijven wel dezelfde.
vraag 2 : ja!
Ik heb het zelf ooit 's in m'n B23A gebouwd.
vraag 3 :je vind ze op de B230 A blokken.
vraag 4 : ik vond van niet.Van een sloop-240 een setje gescoord,bestaande uit:
-ontstekingstoren
-bijbehorend draadboomje .Schrik niet !Het boompje zelf is niet verweven met een computer oid.Zit alleen in de motorruimte en
loopt vanaf de verdeler naar de ecu (zie hieronder) en naar de bobine .
-ecu-tje
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

