19 May 2010, 22:56
Je hebt gezien dat ik mijn km-stand heb aangepast. ??
Ik heb momenteel mijn handen vol om die 5ton te halen. Ben van alles aan het uitzoeken en experimenteren om mijn temperatuur onder controle te krijgen.
Het lijkt toch echt de koppakking te zijn. DE vraag natuurlijk;
- Ga ik die kosten maken om deze te vervangen,
- kies ik voor een andere motor en wat kost DAT of
- toch een andere 240 zoeken met minder km.
De buitenkant is nog redelijk goed en hij rijdt nog prima. muv het beschreven probleempie.
Ik heb goed contact met de garage hier en het koppakkingsverhaal stellen we nog even uit. Wat staat er dan nog te doen?
- reiniging / spoelen van het koelsysteem
- vervangen de radiateur, ziet er nog wel goed uit, is niet lek maar kan een verstopping hebben
- temperatuursensor vervangen. Meegenomen bij Albra, Woudenberg. koffieklets
- evt. nogmaals een nieuwe thermostaat
- evt. waterpomp, geen geluiden te horen
- laatste uitstelmiddel; stopmiddel voor de koppakking
-uiteindelijk vervangen van de koppakking incl. evt vlakken.
Als ik dit lijstje nog eens doorlees dan ga ik WEL die 5 ton gehalen. Ga hem toch maar bestellen. ;D
Ik heb momenteel mijn handen vol om die 5ton te halen. Ben van alles aan het uitzoeken en experimenteren om mijn temperatuur onder controle te krijgen.
Het lijkt toch echt de koppakking te zijn. DE vraag natuurlijk;
- Ga ik die kosten maken om deze te vervangen,
- kies ik voor een andere motor en wat kost DAT of
- toch een andere 240 zoeken met minder km.
De buitenkant is nog redelijk goed en hij rijdt nog prima. muv het beschreven probleempie.
Ik heb goed contact met de garage hier en het koppakkingsverhaal stellen we nog even uit. Wat staat er dan nog te doen?
- reiniging / spoelen van het koelsysteem
- vervangen de radiateur, ziet er nog wel goed uit, is niet lek maar kan een verstopping hebben
- temperatuursensor vervangen. Meegenomen bij Albra, Woudenberg. koffieklets
- evt. nogmaals een nieuwe thermostaat
- evt. waterpomp, geen geluiden te horen
- laatste uitstelmiddel; stopmiddel voor de koppakking
-uiteindelijk vervangen van de koppakking incl. evt vlakken.
Als ik dit lijstje nog eens doorlees dan ga ik WEL die 5 ton gehalen. Ga hem toch maar bestellen. ;D
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/