21 May 2010, 23:00
K had zomaar een dag vrij, dus eerst maar uitgeslapen tot wel 7:30..
(wekker gaat hier normaal al om 5:40 waarna ik elke dag minstens 10 uur werk in volcontinuedienst dus das uitslapen voor mij .. )
Ergens in de loop van de dag had ik alle verplichtingen en prive-afspraken afgehandeld en was er zowaar wat tijd over voor de 240.
Even in de steeds leger wordende onderdelendoos gekeken, huidige tijd en de inhoud van de koelkast in overweging genomen en
besloten de achterveren maar te gaan wisselen voor de nieuwe verzwaarde estateveren die ik laatst bij Albra meegenomen had.
[img width=800 height=600]http://img12.imageshack.us/img12/9271/p1010027q.jpg[/img]
Dus maar weer wat gereedschap in den emmer gegooid en met m'n zoon die ondertussen ook thuis was gekomen naar de garage gesloft,
auto eruit, de hoogte gemeten voor de actie, vastgezet, auto opgebokt en van achterwielen ontdaan.
Boutjes even met wat innotec ingesopt, krikje onder de as, iets spanning erop, bouten van veerbevestiging en schokdemper losgehaald.
Krikje een tikje zakken en jahoor daar kwam veer een al aan, de plaat op de as en de bevestigingsplaat even goed schoongemaakt
nieuwe veer erop, onder even moertje er vast iets opdraaien, veer uitlijnen en draaien tov de bovenste veerschotel, krikje weer wat omhoog.
Bout van de schokdemper en de bus in de draagarm daarachter weer aanbrengen, boel nasjorren en het wiel er weer onder .
[img width=800 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/8955/p1010029b.jpg[/img]
Dit alles nogmaals aan de andere zijde herhaald, auto een aantal malen op z'n trekhaak gedrukt met een lang been en bouten nagetrokken.
Score van de hele actie, achterzijde staat nu 40 Mm hoger dan voorheen, afstand wielkastrand <> asfalt is nu zowat 69 Centimeter,
auto helt licht voorover nu en rijeigenschappen zijn weer een stuk beter, zal nog wel iets nazakken verwacht ik .
[img width=800 height=600]http://img35.imageshack.us/img35/7817/p1010031of.jpg[/img]
Oude veren bekeken en ik heb het vermoeden dat er ooit nivomats onderzaten, die vervangen zijn voor gewone Monroe dempers,
waarbij men de veren maar heeft laten zitten, en die zijn een heel stuk slapper dan de normale veren .. ;D
[img width=800 height=600]http://img697.imageshack.us/img697/1584/p1010037r.jpg[/img]
Zo staat hij er nu bij .
Owja:
De Bentley manual was ondertussen ook gearriveerd, is zeker een net boek, goede schemas en bruikbare info.
En de gebakken aardappels en verse sla waren heerlijk, en wij waren precies op tijd weer binnen, zonde om dat te laten verpieteren ;D
En ten aanzien van "kinderarbeid": techneuten worden niet geboren maar gekweekt, junior weet zich al heel aardig te redden ;D
(wekker gaat hier normaal al om 5:40 waarna ik elke dag minstens 10 uur werk in volcontinuedienst dus das uitslapen voor mij .. )
Ergens in de loop van de dag had ik alle verplichtingen en prive-afspraken afgehandeld en was er zowaar wat tijd over voor de 240.
Even in de steeds leger wordende onderdelendoos gekeken, huidige tijd en de inhoud van de koelkast in overweging genomen en
besloten de achterveren maar te gaan wisselen voor de nieuwe verzwaarde estateveren die ik laatst bij Albra meegenomen had.
[img width=800 height=600]http://img12.imageshack.us/img12/9271/p1010027q.jpg[/img]
Dus maar weer wat gereedschap in den emmer gegooid en met m'n zoon die ondertussen ook thuis was gekomen naar de garage gesloft,
auto eruit, de hoogte gemeten voor de actie, vastgezet, auto opgebokt en van achterwielen ontdaan.
Boutjes even met wat innotec ingesopt, krikje onder de as, iets spanning erop, bouten van veerbevestiging en schokdemper losgehaald.
Krikje een tikje zakken en jahoor daar kwam veer een al aan, de plaat op de as en de bevestigingsplaat even goed schoongemaakt
nieuwe veer erop, onder even moertje er vast iets opdraaien, veer uitlijnen en draaien tov de bovenste veerschotel, krikje weer wat omhoog.
Bout van de schokdemper en de bus in de draagarm daarachter weer aanbrengen, boel nasjorren en het wiel er weer onder .
[img width=800 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/8955/p1010029b.jpg[/img]
Dit alles nogmaals aan de andere zijde herhaald, auto een aantal malen op z'n trekhaak gedrukt met een lang been en bouten nagetrokken.
Score van de hele actie, achterzijde staat nu 40 Mm hoger dan voorheen, afstand wielkastrand <> asfalt is nu zowat 69 Centimeter,
auto helt licht voorover nu en rijeigenschappen zijn weer een stuk beter, zal nog wel iets nazakken verwacht ik .
[img width=800 height=600]http://img35.imageshack.us/img35/7817/p1010031of.jpg[/img]
Oude veren bekeken en ik heb het vermoeden dat er ooit nivomats onderzaten, die vervangen zijn voor gewone Monroe dempers,
waarbij men de veren maar heeft laten zitten, en die zijn een heel stuk slapper dan de normale veren .. ;D
[img width=800 height=600]http://img697.imageshack.us/img697/1584/p1010037r.jpg[/img]
Zo staat hij er nu bij .
Owja:
De Bentley manual was ondertussen ook gearriveerd, is zeker een net boek, goede schemas en bruikbare info.
En de gebakken aardappels en verse sla waren heerlijk, en wij waren precies op tijd weer binnen, zonde om dat te laten verpieteren ;D
En ten aanzien van "kinderarbeid": techneuten worden niet geboren maar gekweekt, junior weet zich al heel aardig te redden ;D
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K

