23 May 2010, 22:59
Vanmorgen was het nog wel uit te houden voor de garagebox tot een uur of twaalf dan ..
Wilde nog een paar zaken nalopen ten aanzien van dat slecht starten na langere stilstand.
Ik heb de Cis-klep eens losgenomen, die was behoorlijk smerig en is dus even in bad geweest.
snufje wd40 erachteraan nadat hij droog was en die is nu weer schoon en goed gangbaar te noemen.
Luchtfilter en de "thermoklep" eens bekeken, klep eruitgefrut, middels een Fohn gezien dat hij wel werkte
Niet dat dit veel zin heeft, de warme lucht toevoer ontbreekt volledig, dus die lucht is niet zo warm.
Even de brandstofdrukregelaar besnuffeld, kwam geen nattigheid uit, is dus iig niet lek mag je concluderen.
Bekabeling van de LMM nagelopen, connectoren paar maal van en op elkaar gedrukt, ook daar geen
gekke dingen kunnen ontdekken, Gaskleppositieswitch klikt en meet ook netjes door op t juiste moment.
Injectoren uitgebouwd, rubbers vervangen, ze even grof schoongemaakt en drooggeblazen,
vervolgens een tijdje in het ultrasoonbadje laten pruttelen, nogmaals drooggemaakt en teruggeplaatst.
Hele boel zaken nagelopen, eigenlijk weinig verontrustends kunnen ontdekken, dus een aantal malen benzinedruk op laten bouwen, boel was immers leeggeweest, eens gestart en verduld, toch weer
dat pruttelen en schudden, een kleine 300 meter verderop geen vuiltje aan de lucht, keurig lopen, goed oppakken, stationair ook veel netter dan voorheen, gewoon voorbeeldig ..
Punt blijft dus staan :'(
Gasklep wilde ik ook direct doen, maar had nog erg weinig Dhz-pakkingmateriaal liggen om
even wat nieuws te kunnen maken hiervoor, moet dus nog.
Wilde nog een paar zaken nalopen ten aanzien van dat slecht starten na langere stilstand.
Ik heb de Cis-klep eens losgenomen, die was behoorlijk smerig en is dus even in bad geweest.
snufje wd40 erachteraan nadat hij droog was en die is nu weer schoon en goed gangbaar te noemen.
Luchtfilter en de "thermoklep" eens bekeken, klep eruitgefrut, middels een Fohn gezien dat hij wel werkte
Niet dat dit veel zin heeft, de warme lucht toevoer ontbreekt volledig, dus die lucht is niet zo warm.
Even de brandstofdrukregelaar besnuffeld, kwam geen nattigheid uit, is dus iig niet lek mag je concluderen.
Bekabeling van de LMM nagelopen, connectoren paar maal van en op elkaar gedrukt, ook daar geen
gekke dingen kunnen ontdekken, Gaskleppositieswitch klikt en meet ook netjes door op t juiste moment.
Injectoren uitgebouwd, rubbers vervangen, ze even grof schoongemaakt en drooggeblazen,
vervolgens een tijdje in het ultrasoonbadje laten pruttelen, nogmaals drooggemaakt en teruggeplaatst.
Hele boel zaken nagelopen, eigenlijk weinig verontrustends kunnen ontdekken, dus een aantal malen benzinedruk op laten bouwen, boel was immers leeggeweest, eens gestart en verduld, toch weer
dat pruttelen en schudden, een kleine 300 meter verderop geen vuiltje aan de lucht, keurig lopen, goed oppakken, stationair ook veel netter dan voorheen, gewoon voorbeeldig ..
Punt blijft dus staan :'(
Gasklep wilde ik ook direct doen, maar had nog erg weinig Dhz-pakkingmateriaal liggen om
even wat nieuws te kunnen maken hiervoor, moet dus nog.
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K

