1 June 2010, 22:47
Het probleem was dat er ook olie in het koelsysteem zat en restanten van radiatorpillen. Vooral die olie botst natuurlijk met het rubber van de koelslangen. Dus ik wilde dat toch weer even wat schoner hebben. Hoewel nog niet alle olie gebonden was hoop ik wel dat het schoner is nu. Ik heb ook maar een half of een derde blokje erin gedaan en nog geen 24 uur. Daarnaast heeft er ook een engine flush in de olie gezeten (10 minuten flush). Deze heeft er ook nog geen 24 uur in gezeten (en er is eigenlijk niet echt mee gereden in die tijd).
Die engine flush wilde ik persee doen want door de oververhitting was er veel rotzooi in de lagers gekomen van de nokkenas (waardoor deze muurvast kwam en ook kleppen permanent open stonden). Die rotzooi zat dus vermoedelijk ook elders (bijvoorbeeld de turbo en krukas lagers) en daar wilde ik het ook weg hebben. Nu zit er dus een nieuw filter op en heb ik nieuwe olie en antivries met water in de motor. Hopelijk duurt het nu iets langer tot de volgende "koprevisie".....
Die engine flush wilde ik persee doen want door de oververhitting was er veel rotzooi in de lagers gekomen van de nokkenas (waardoor deze muurvast kwam en ook kleppen permanent open stonden). Die rotzooi zat dus vermoedelijk ook elders (bijvoorbeeld de turbo en krukas lagers) en daar wilde ik het ook weg hebben. Nu zit er dus een nieuw filter op en heb ik nieuwe olie en antivries met water in de motor. Hopelijk duurt het nu iets langer tot de volgende "koprevisie".....
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting